ابراز امیدواری رئیس کمیسیون اروپا نسبت به منتفی شدن برکسیت

"ژان کلود یونکر" ابراز امیدواری کرد انگلیس بار دیگر به اتحادیه اروپا بازگردد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ایندیپندنت؛ "ژان کلود یونکر"، رئیس کمیسیون اروپا، در پایان نشست با سران کشورهای عضو اتحادیه اروپا اظهار داشت: انگلیس می‌تواند به اتحادیه بازگردد. من شخصا هیچ علاقه‌ای به برکسیت (جدایی انگلیس از اتحادیه اروپا) ندارم و ترجیح می‌دهم برای عبور از مشکلات در کنار انگلیس باشیم.

وی در ادامه گفت: امیدوارم روزی برسد که انگلیس بار دیگر به اتحادیه اروپا برگردد و با ما همراه شود. البته برکسیت نه به معنای پایان کار اتحادیه اروپا است و نه پایان توسعه اتحادیه و یا توقف اهداف ما. موضوع برکسیت، دیگر اعضا را تشویق می‌کند که، متاسفانه بدون حضور انگلیس، به کارشان ادامه دهند.

در نشست سران اتحادیه اروپا، "ترزا مِی"، نخست وزیر انگلیس، برای دومین روز متوالی غایب بود. این نشست با حضور سران ۲۷ کشور اتحادیه اروپا در بروکسل و با هدف بررسی آینده اتحادیه پس از اجرا شدن طرح برکسیت، برگزار شده بود.

رئیس کمیسیون اروپا در ادامه به طرحی اشاره کرد که خواستار ارائه تضمینی برای آینده اتحادیه اروپا است. در این طرح هیچ ضرب‌الاجلی برای کشورهای عضو تعیین نشده تا در گروه‌های یکپارچه سیاسی، اقتصادی و اجتماعی قدم بردارند. یونکر در این باره گفت: در این طرح به ایجاد مرزهای جدید در میان اعضای اتحادیه تاکید می‌شود؛ اما کمیسیون اروپا چنین قصدی ندارد.

سران کشورهای عضو اتحادیه اروپا از پنجشنبه در بروکسل گردهم آمدند تا درباره مسائلی مانند اقتصاد، مهاجرت، امنیت، و موضوعات مرتبط با کشورهای غرب بالکان بحث و تبادل نظر کنند.

در همه‌پرسی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا که تابستان گذشته برگزار شد، ۹. ۵۱ درصد به برکسیت رأی موافق دادند. 

در این نشست دو روزه بار دیگر "دونالد توسک" لهستانی به عنوان رئیس شورای اروپا انتخاب شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار