حمله لفظی نامزد صدر اعظمی آلمان به اردوغان

«مارتین شولتس» اظهارات جنجال برانگیز رئیس جمهور ترکیه در مورد مرکل را بسیار گستاخانه خواند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ «مارتین شولتس» رئیس جدید حزب سوسیال دمکرات آلمان و نامزد پست صدر اعظمی این کشور یکشنبه در واکنش به اظهارات جنجال برانگیز «رجیب طیب اردوغان» رئیس جمهوری ترکیه که آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان را نازیسم خطاب کرده بود، گفت: اظهارات اردوغان بسیار گستاخانه بود.

شولتس که از سوی حزب خود به عنوان نامزد پست صدر اعظمی در انتخابات فدرال 2017 معرفی شده است و رقابت تنگاتنگی با آنگلا مرکل صدراعظم دارد، در گفت و گو با شبکه اول تلویزیون آلمان (ایه آر دی) گفت: اردوغان در هنگام سخنرانی، نمی تواند خود را کنترل کند.

رئیس پیشین پارلمان اروپا در ادامه گفت: این بی حیایی و گستاخی است که رئیس جمهوری کشوری به این صورت، به رئیس جمهوری کشور دوست خود توهین کند.

نامزد حزب سوسیال دموکرات برای صدراعظمی آلمان در مصاحبه دیگری با شبکه دوم تلویزیون آلمان (زد. دی. اف) نیز به صورت غیر مستقیم خواستار تحریم سفر سیاستمداران ترکیه ای به آلمان شد و گفت: نمی توان پذیرفت که رئیس جمهوری کشوری احساس کند که در جمهوری فدراتیو آلمان مورد استقبال قرار گیرد، درحالی که همین رئیس جمهوری، صدراعظم ما را به اجرای روش های نازیسم متهم می کند.

رئیس پیشین پارلمان اروپا افزود: هر زمان باید به اردوغان گفته شود که شایسته نیست که رئیس جمهوری یکی از اعضای پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) و فردی که کشورش نامزد پیوستن به اتحادیه اروپاست، قوانین دیپلماتیک بین المللی را زیر پاها له کند. فردی که این کار را می کند شایسته رئیس جمهوری نیست. 
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار