در مصاحبه با روزنامه‌ای ایتالیایی عنوان شد؛

رئیس پارلمان اروپا: یونان و کشور‌های حوزه یورو احتمالاً تا پایان هفته به توافق می‌رسند

"مارتین شولتس" معتقد است بخشی از اختلافات یونان و کشور‌های حوزه یورو تا پایان هفته حل و فصل خواهد شد و یونان کمک‌های مالی مورد نیاز را دریافت خواهد کرد.

به گزارش سرویس بین‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از "رویترز،" "مارتین شولتس" -- رئیس پارلمان اروپا -- در مصاحبه‌ای با روزنامه ایتالیایی "لا ریپوبلیکا" از احتمال توافق یونان و کشورهای حوزه یورو تا پایان هفته برای اعطای کمک‌های مالی به آن کشور خبر داد.


"شولتس" درباره تعامل یونان و سایر کشور‌های اروپایی به "لا ریپوبلیکا" گفت: "فکر می‌کنم تا پایان هفته توافقی حاصل می‌شود که برای آزاد کردن منابع مالی مورد نیاز یونان کافی خواهد بود. پس از آن، یونان برای ارائه طرحی معتبر، مفصل و قطعی فقط کمتر از 3 ماه فرصت خواهد داشت."


یونان وعده داده است تا دوشنبه هفته آینده بسته پیشنهادی اصلاحات اقتصادی خود را در اختیار کشور‌های حوزه یورو، بانک مرکزی اروپا و صندوق بین‌المللی پول قرار دهد. کشور‌های حوزه یورو یونان را به اخراج از اتحادیه اروپا -- در صورت به تعویق افتادن ارائه طرح اصلاح زیرساخت‌های اقتصادی آن کشور -- تهدید کرده‌اند. دولت چپگرای یونان نیز با وعده توقف اجرای طرح‌های ریاضتی و کاهش اقساط بدهی‌های آن کشور قدرت را به دست گرفته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار