روزهای سرنوشتساز یونان

نخست وزیر یونان: هرگز به دوران ریاضت اقتصادی گذشته باز نمی گردیم

آلکسیس سیپراس نخست وزیر یونان اعلام کرد این کشور هرگز به دوران ریاضت اقتصادی گذشته باز نخواهد گشت.

به گزارش سرویس بین‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از "رویترز،" نخست وزیر یونان روز دوشنبه اعلام کرد هرگز به سیاست‌های ریاضت اقتصادی گذشته باز نخواهد گشت.


سیپراس در مصاحبه ای با رسانه‌های یونان در این باره گفت: معضل اصلی در سازش شرافتمندانه با اتحادیه اروپا و صندوق بین‌المللی پول به رسمیت شناختن این مساله است که سیاست پیشین ریاضت اقتصادی نه تنها در یونان، بلکه در سراسر اروپا شکست‌خورده محسوب می شود.


دولت چپگرای یونان در انتخابات پارلمانی ماه ژانویه به قدرت رسید. این دولت وعده داده بود دشواریهای مرتبط با بودجه ریاضتی را کاهش دهد و در بازپرداخت اقساط وام 240 میلیارد یورویی یونان تجدیدنظر کند. اما با مقاومت شرکای حوزه یورو که تمایلی به اعطای امتیاز نداشتند روبرو شد. با وجود اینکه آتن 1 ماه پیش با وام دهندگان بین‌المللی به توافقی برای تمدید ۴ ماهه بازپرداخت وام دست یافته بود، یونان برای دریافت مابقی وام خود باید اصلاحات اقتصادی جدیدی انجام دهد.


به گفته سیپراس، سیاست‌های پنج سال گذشته به ایجاد رکودی بی‌سابقه، بیکاری و بحران انسانی منجر شده است. وی خاطر نشان کرد: گمان نمی‌کنم ما به طرح جایگزین نیاز داشته باشیم چرا که این مساله می تواند تا پایان هفته در نشستی با اتحادیه اروپا مطرح شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار