شیراز؛

ثبت بیش از 12 میلیون تردد در جاده های فارس

مدیر مرکز مدیریت راه‌های فارس از ثبت 12 میلیون و 447 هزار تردد در جاده های استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ هادی مدرس‌زاده رحمان‌پور مدیر مرکز مدیریت راه‌های استان فارس با اشاره به اینکه 78 محور استان فارس مجهز به دستگاه تردد شمار است، گفت: در روز 8 فرودین ماه یک میلیون و 14 هزار تردد در جاده های فارس ثبت شد که نسبت به روز گذشته 3.5 درصد کاهش داشته است.
 
مدرس زاده افزود: از تاریخ 25 اسفندماه تا 8 فرودین‌ماه این استان با تردد یک میلیون و 120 هزار و 416 وسیله نقلیه سنگین و اختصاص 4.8 درصد از تردد وسایل نقلیه سنگین کشور به خود، بعد از استان‌های تهران، مازندران، البرز، قم و اصفهان در رتبه ششم در این زمینه قرار گرفته است.
 
وی ادامه داد: در محورهای اصلی ورودی و خروجی استان در مجموع یک میلیون و 983 هزار و 487 تردد ثبت شده است.
 
مدرس زاده بیان کرد: 8 فرودین ماه نیز 229 هزار و 442 تردد در محورهای ورودی و خروجی شیراز ثبت شده که نسبت به روز گذشته 1.3 درصد کاهش و نسبت به تاریخ مشابه سال گذشته 3.2 درصد افزایش یافته است.
 
وی اظهار کرد: بیشترین حجم تردد ساعتی مجموع محورهای استان فارس به ترتیب حدفاصل ساعات 18 تا 19، 17 تا 18 و 19 تا 20 بوده است.
 
مدیر مرکز مدیریت راه‌های فارس تصریح کرد: بنابر گزارش 136 سامانه ثبت تخلف محورهای استان در این بازه زمانی 14 روزه در مجموع 15 هزار و 158 تخلف از سرعت مجاز ثبت شده که بیشترین تخلف‌ها به ترتیب در محورهای ایزدخواست _ آباده، مرودشت _ شیراز، صفاشهر _ آباده، سعادت‌شهر _ شیراز، سروستان _ فسا، شیراز _ سروستان، سه‌راهی کوار _ جهرم و شیراز _ سپیدان بوده است.
 
استان فارس با اختصاص 4.9 درصد از کل ترددهای کشور به خود، پس از استان‌های تهران، مازندران، البرز، گیلان و قم، ششمین استان پرتردد کشور بوده است.
انتهای پیام/ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.