کرمانشاه؛

ورود حدود دو میلیون مسافر نوروزی به استان

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه از ورود قریب دو میلیون مسافر نوروزی به استان تا پایان روز سیزدهم فروردین خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ جلیل بالایی گفت: از ابتدای تعطیلات نوروز تا پایان روز سیزدهم فروردین مجموعا یک میلیون و 967 هزار و 581 گردشگر و مسافر نوروزی وارد استان کرمانشاه شده اند.

بالایی خاطرنشان کرد: این عدد نشان دهنده رشد دو درصدی ورود گردشگر به استان نسبت به نوروز سال گذشته است.

وی ادامه داد: از مجموع این افراد 146 هزار و 408 نفر در اماکن اقامتی موجود در سطح استان کرمانشاه اسکان یافتند که این عدد نشان دهنده رشد سه درصدی اسکان نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: همچنین در این مدت 270 هزار و 605 نفر از اماکن تاریخی، محوطه ها و موزه های استان بازدید کردند که این عدد نیز نشان دهنده رشد سه درصدی نسبت به سال گذشته است.

بالایی مجموعه تاریخی فرهنگی تاق بستان را دارای بیشترین تعداد بازدیدکنندگان در ایام نوروز 96 عنوان کرد.

این مقام مسئول در اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: همچنین مجموعه ثبت جهانی شده بیستون، غار قوری قلعه، دربند صحنه و سراب نیلوفر در جایگاه های بعدی پربازدید کننده در ایام نوروز 96 قرار گرفتند.

وی تاکید کرد: این حجم از ورود گردشگر به استان در حالی صورت گرفت که بیشتر روزهای تعطیلات نوروز امسال آسمان استان کرمانشاه ابری، بارانی و بعضا طوفانی بود.

 
انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار