وزیر جبل الطارق: اتحادیه اروپا به رفتار قلدرمآبانه اسپانیا کمک می‌کند

فابیان پیکاردو در مصاحبه‌ای از رئیس شورای اروپا انتقاد، و اتحادیه اروپا را به کمک به رفتار قلدرمآبانه اسپانیا متهم کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، روز دوشنبه، "فابیان پیکاردو" -- وزیر اول جبل الطارق – از دونالد توسک – رئیس شورای اروپا – به دلیل ارائه حق وتو به اسپانیا درباره آینده روابط جبل الطارق با اتحادیه اروپا پس از برکسیت، به تندی انتقاد کرد.

از زمان آغاز روند رسمی برکسیت (جدایی انگلیس از اتحادیه اروپا) سرنوشت جبل الطارق – منطقه‌ای تحت مالکیت انگلیس که در جنوب اسپانیا قرار دارد – تبدیل به یکی از مسائل اصلی مورد اختلاف شده است.

بر اساس پیش‌نویس مشترک اتحادیه اروپا درباره مذاکرات برکسیت، "پس از آنکه انگلیس از این اتحادیه خارج شود، بدون حصول موافقت بین این کشور و پادشاهی اسپانیا، هیچ توافقی میان انگلیس و اتحادیه اروپا برای جبل الطارق قابل اجرا نخواهد بود."

پیکاردو در مصاحبه‌ای به رویترز گفت: "آقای توسک که روند برکسیت را به طلاق و دادخواست طلاق تشبیه کرده است، خود مانند همسری رفتار می‌کند که خشم‌اش را متوجه فرزندانش کرده است."

پیکاردو گفت اسپانیا قصد دارد درباره مسائل جبل الطارق، قلدرمآبانه برخورد کند. وی گفت این سرزمین فرادریایی انگلیس اجازه نخواهد داد از آن به عنوان اهرم فشار در مذاکرات برکسیت استفاده شود.

وی در ادامه اظهاراتش گفت: "نه تنها ما به اهرم فشار تبدیل نخواهیم شد، بلکه ما قربانی برکسیت نیز نخواهیم بود؛ زیرا ما موجب رای آوردن آن نبودیم. ما به باقی ماندن در اتحادیه اروپا رای دادیم."

وی همچنین خاطر نشان کرد ذکر نشدن نام جبل الطارق در این مذاکرات، نشانی از حسن نیت طرفین خواهد بود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار