سخنگوی ترزا می: انگلیس منتظر دستورالعمل‌های اتحادیه اروپا درباره جبل الطارق خواهد ماند

سخنگوی نخست‌وزیر انگلیس در مصاحبه‌ای، درباره مناقشه جبل الطارق سخن گفت.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از رویترز، سخنگوی ترزا می – نخست وزیر انگلیس – روز دوشنبه اعلام کرد این کشور تا پایان ماه جاری میلادی برای بررسی دستورالعمل‌های به توافق رسیده از سوی دیگر اعضای اتحادیه اروپا درباره مسئله جبل الطارق منتظر خواهد ماند.

از زمان آغاز رسمی روند برکسیت – خروج انگلیس از اتحادیه اروپا – از جانب نخست وزیر این کشور، آینده روابط جبل الطارق – منطقه‌ای تحت حاکمیت انگلیس واقع در جنوب اسپانیا -- با اتحادیه اروپا تبدیل به مهم‌ترین مسئله مورد مناقشه شده است. پیش‌نویس توافق اتحادیه اروپا اعلام کرده است هرگونه تصمیم‌گیری درباره جبل الطارق باید نخست به تایید مشترک انگلیس و اسپانیا برسد.

سخنگوی ترزا می در مصاحبه با خبرنگاران گفت: "این دستورالعمل‌ها صادر شده است و ما صبر می‌کنیم تا ببینیم 27 کشور اروپایی در این‌باره به چه توافقی خواهند رسید."

این سخنگو افزود دیوید دیویس – وزیر برکسیت – روز دوشنبه با وزیر خارجه اسپانیا در مادرید دیداری "دوستانه و سازنده" داشته است.

مایکل هاوارد، یکی از رهبران سابق حزب محافظه کار انگلیس، روز یکشنبه گفت برای دفاع از جبل‌الطارق حاضر است وارد جنگ شود، همانگونه که انگلیس 35 سال قبل بر سر جزایر فالکلند با آرژانتین نبرد کرد.

با این‌حال، سخنگوی ترزا می گفت هاوارد "قصد داشته است بر عزم ما برای دفاع از حقوق جبل الطارق و حق حاکمیت آن تاکید کند."

وی در پاسخ به این پرسش که آیا این مسئله به معنای ارسال یک ناوگان دریایی انگلیسی، مانند درگیری با آرژانتین خواهد بود یا خیر، گفت: "این هرگز اتفاق نخواهد افتاد."

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار