مذاکره‌کننده اروپایی برکسیت: خروج سریع لندن از اتحادیه اروپا به معنای تسریع مذاکرات تجاری خواهد بود

"مایکل بارنیر" گفت پیش از برگزاری مذاکرات تجاری، انگلیس و اروپا باید بر سر مفاد برکسیت به توافق برسند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری فرانسه، روز چهارشنبه، "مایکل بارنیر" – مذاکره کننده اتحادیه اروپا در موضوع خروج انگلیس از این اتحادیه – گفت هر چه سرعت به توافق رسیدن مفاد لغو عضویت لندن از اروپا تسریع شود، انگلیس زمان بیشتری برای مذاکرات توافق تجاری با کشورهای دیگر خواهد داشت.

وی در سخنان خود در پارلمان اروپا گفت: "هرچه سریع‌تر چارچوب لغو عضویت انگلیس به توافق برسد، سریع‌‎تر می‌توانیم درباره آینده روابط تجاری با این کشور مذاکره کنیم."

وی پیش از رای گیری درباره "خطوط قرمز" اتحادیه اروپا برای مذاکرات دو ساله برکسیت، به قانون‌گذاران اروپایی گفت پارلمان اروپا، به عنوان نخستین نهاد این اتحادیه که قرار است موضعی رسمی در برابر آغاز روند جدایی انگلیس اتخاذ کند، روند مذاکرات را مشخص خواهد کرد.

اتحادیه اروپا، درخواست ترزا می – نخست وزیر انگلیس – مبنی بر برگزاری مذاکرات درباره مفاد لغو عضویت این کشور، و انجام مذاکرات دیگری به موازات آن برای حصول توافق تجاری را رد کرده است.

بارنیر گفت پیش از انجام مذاکرات درباره آینده روابط، انگلیس نخست باید درباره مسائلی مانند حقوق اتباع کشورهای اتحادیه اروپا که در انگلیس زندگی می‌کنند و همچنین مرز انگلیس با ایرلند شمالی با اتحادیه اروپا به توافق برسد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار