حضور ورزشکاران‌ آمریکایی در ایران منعی ندارد؛

کیهانی: فدراسیون یک ریال هم برای رقابت های دوی پارس هزینه نمی کند

رئیس فدراسیون دو و میدانی گفت: ما در طراحی مسابقات دوی پارس از هیچ کشوری تقلید نکرده ایم و هزینه برپایی رقابت ها هم بر عهده حامیان مالی خواهد بود.

به گزارش خبرنگار حوزه پایه و آبی گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، مجید کیهانی در نشست خبری مسابقه بین‌المللی دوی پارس بیان کرد: موضوع توسعه دو و میدانی همان زمان با شروع ریاستم در این فدراسیون مدنظرم بود که یکی از همین ابعاد توسعه موضوع دوهای خیابانی است و مسابقه دوی پارس روز جمعه به همین مناسبت برگزار خواهد شد.
 
*درطراحی مسابقه دوی پارس از هیچ کشوری تقلید نکردیم

وی افزود: از سال گذشته تاکنون در حال طراحی و بررسی برگزاری مسابقه خیابانی در کشور هستیم. در تمام کشورهای بزرگ دنیا مرسوم است که چنین رقابتی برگزار شود و ما هم لازم دیدیم که در ایران نیز چنین رقابتی را راه اندازی کنیم. سال گذشته یک مسابقه دوی خیابانی را به صورت آزمایشی در شیراز برگزار کردیم و امسال نیز قصد داریم این مسابقات را به صورت سالیانه در تهران برگزار کنیم.
 
رئیس فدراسیون دو و میدانی ادامه داد: آن چیزی که در این مسابقه انجام می‌دهیم مختص کشور خودمان است و از هیچ کشوری تقلید نکرده ایم ما یک سری مسابقه داریم که برای مردان دوهای 10‌کیلومتر، 21 کیلومتر و 42 کیلومتر و برای بانوان فقط 10 کیلومتر برگزار خواهد شد.
 
کیهانی در ادامه گفت: در رقابت امسال دوندگان خارجی فقط در بخش همگانی شرکت دارند اما از کشورمان تمام دوندگان مطرح و‌ آماتور در این مسابقه حضور خواهند داشت.
 
وی درباره نفرات شرکت‌کننده در مسابقه دوی بین المللی پارس اظهار کرد: تاکنون حضور 160 ورزشکار خارجی و 600 ورزشکار ایرانی در این رقابت مسجل شده است. البته ما از ورزشکاری برای حضور در این رقابت ها دعوت نکرده ایم. بودجه آن نیز از طریق اسپانسرهای فدراسیون تامین شده و فدراسیون حتی یک ریال هم برای این رقابت ها هزینه ای را تقبل نخواهد کرد. سعی مان بر این است که مسابقه دوی پارس را به عنوان یک برند بین‌المللی به جهانیان معرفی کنیم.
 
رئیس فدراسیون دو و میدانی درمورد جوایز نفرات برتر این مسابقات تصریح کرد: در دوی 42 کیلومتر مردان به 6 نفر جوایزی اهدا می شود که نفر اول 3 هزار دلار و نفر ششم 500 دلار دریافت می‌کنند. در دوی 21 کیلومتر مردان نفرات اول تا سوم به ترتیب 1500، 1000 و 500 دلار دریافت خواهند کرد. در دوی 10 کیلومتر مردان و همچنین بانوان به نفرات اول تا سوم به ترتیب 1000، 700 و 500 دلار جایزه نقدی اهدا می‌شود. جوایزی که به نفرات برتر اهدا می شود در مقایسه با کشورهای پیشرفته دنیا قابل قبول است.
 
 
کیهانی درمورد حضور دوندگان آمریکایی در این مسابقه گفت: ورزشکاران آمریکایی‌ نیز برای حضور در این مسابقات ثبت‌نام کرده‌اند و مجوز شورای برون‌مرزی برای آن ها صادر شده و تنها ورزشکاران رژیم اشغالگر قدس اجازه حضور در این رقابت را ندارند و از طرفی پروسه صدور ویزا ممکن است طولانی باشد و شاید بروز این مسائل موجب شود تا دوندگان کمتری در این رقابت شرکت کنند. متاسفانه تاخیر در صدور روادید در سال گذشته باعث شد تا دوندگان ماراتن کشورمان نتوانند در ماراتن جهانی شرکت کنند.
 
وی درباره مسیر مسابقه در روز جمعه، گفت: نظرمان در خصوص این رویداد نیز این بود که مسابقه در جایی باشد که هم شرایط بین‌المللی را درنظر بگیریم و هم مردم نیز حضوری فعال داشته باشند. ما پس از مشورت با ارگان‌های مختلف دولتی اعم از نیروهای امنیتی، دستگاه های دولتی در نهایت تصمیم گرفتیم که مسابقه مردان را از ورزشگاه آزادی شروع کنیم، مسابقه بانوان هم در درون مجموعه ورزشی آزادی برگزار خواهد شد، تلاش ما این بود که یکی از نمادهای اصلی شهر تهران در مسیر مسابقه باشد و برهمین اساس نیز میدان آزادی را انتخاب کردیم.از سال آینده هم مسابقه دوی پارس را در اردیبهشت ماه برگزار خواهیم کرد.
 
کیهانی درباره تمهیدات پزشکی در این مسابقات گفت: یک اتوبوس و چندین دستگاه آمبولانس در خط آغاز و طول مسیر مسابقه حضور خواهند داشت و اورژانس تهران این مسابقه را به طور کامل پوشش کامل خواهد داد.
 
وی در پایان تصریح کرد: قصد داریم برای سال های آینده لوگو و سایت اختصاصی این رویداد را طراحی کنیم. مسابقه دوی پارس مجموعه‌ای از رقابت هایی است که در مسافت‌های گوناگون طراحی شده است و دوندگان می‌‌توانند در آنها شرکت کنند. باید بگویم شرکت هلندی حامی مالی این رقابت نخواهد بود و تمام شایعات مطرح شده را تکذیب می کنم.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار