رئیس فدراسیون دوومیدانی:

امکانات برادران صمیمی با حدادی برابر است /هزینه تمرین دوومیدانی کاران 2 برابر حقوق ماهیانه آن ها است

کیهانی گفت: شرایط فدراسیون دوومیدانی با نظر ورزشکاران تغییر نمی کند و هر کس هرجایی دوست دارد تمرین کند.

به گزارش خبرنگار حوزه پایه و آبی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، مجید کیهانی درباره مسابقات برگزاری مسابقات داخل سالن جام فجر بیان کرد:  250 ورزشکار مرد و 200 ورزشکار زن در این رقابت‌ها شرکت کردند. اجباری برای حضور تمام دوومیدانی کاران در این رقابت ها نداشتیم. حسن تفتیان هفته آینده به دلیل حضور در مسابقات داخل سالن اروپا هفته آینده به فرانسه می رود و به همین دلیل در این رقابت ها شرکت نکرد. سایر ورزشکاران هم مصحلت ندیدند که بیایند. هدف ما مسابقات قهرمانی آسیا است و برخی مربیان هم تشخیص دادند ورزشکارانشان در جام فجر حاضر نشوند.
 
کیهانی در مورد وعده‌هایی که در مورد جذب اسپانسر داده بود بیان کرد: در سال های اخیر هیچگاه چنین وضعیتی در دوومیدانی وجود نداشته است. یک قرارداد یک ساله داریم. قرارداد دومین حامی مالی هم به زودی امضا می‌شود. در کمتر رشته ای 2 حامی مالی  وجود دارد. ضمن این که برای هر مسابقه حامی مالی جداگانه ای داریم.
 
وی در مورد اردوهای آماده سازی احسان حدادی گفت:‌حدادی پس از عمل جراحی حدود سه ماه است که تمرینات خود را آغاز کرده است.  قرارداد هادی سپهرزاد مربی حدادی با فدراسیون امضا شد و در کل وضعیت خوبی دارد. اردوی 21 روزه در کیش، اردوی 21 روزه در تهران و پس از آن اردوهای افریقای جنوبی و قطر در دستور کار حدادی است. برنامه کاملاً مشخص است و مطابق نظر سازمان تیم‌های ملی پیش‌ می‌رویم. حدادی سرآمد دوومیدانی کاران است  و باید تمام امکانات را برای موفقیت وی فراهم کنیم.
 
کیهانی درباره این که تنها یک ورزشکار در مسابقات داخل سالن به رکورد مدنظر فدراسیون رسید، اظهار داشت: روی این مسابقات نمی‌توان حساب کرد. شاید در این رقابت نتیجه برای ورزشکاران مهم نباشد. به طور حتم با روند تمرینی دوومیدانی کاران در آینده رکورد آن ها بهتر می شود.
 
رئیس فدراسیون دو و میدانی در مورد اینکه می‌توان برای قهرمانی آسیا امیدوار بود یا خیر، گفت:‌ قطعا می توان امیدوار بود. روی تمام نفرات مطالعه می‌کنیم. از همین حالا فعالیت خود را برای بازی های آسیایی جاکارتا آغاز کرده‌ایم و برای کسانی که می‌توانند مدال بگیرند برنامه داریم. با پیتر زایتسف مربی پرتاب چکش صحبت کرده ایم اما به توافق قطعی نرسیده ایم.  وی در فاصله 20 ماه تا مسابقات جاکارتا کنار ما است.
 
کیهانی درباره برنامه ریزی فدراسیون دوومیدانی برای یرادران صمیمی با وجودی که آن ها تمایلی به همکاری با فدراسیون ندارند، بیان کرد: اینگونه نیست که براداران صمیمی با ما همکاری نکنند. برای رشد دوومیدانی برنامه ها هماهنگ شده است. درهای تیم ملی بسته نیست و هر ورزشکاری که بخواهد می‌تواند هر جایی تمرین کند. تمام ورزشکاران شرایط‌شان مشخص است اگر آمدند تمام امکانات در اختیارشان قرار می‌گیرد. هرکس هم نخواست مسابقه انتخابی می‌گذاریم در صورتی که انتخاب شوند به مسابقات قهرمانی آسیا می‌روند.
 
وی افزود: هیچ ورزشکاری با رکوردزدن در مسابقات خارجی به تیم ملی دعوت نمی شود. ملاک انتخابی ما در کشور است. وزشکاران بزرگ دنیا هم همین شرایط را دارند. سازمان تیم‌های ملی شاید تشخیص دهد که اردوی یک ورزشکار مشخص در یک شهر باشد اما فعلاً اردوی ما متمرکز است. برای برادران صمیمی که در گروه اول هستند،  اردو مربی خارجی و پرداخت هزینه داریم. قرار نیست کسی با هزینه خودش تمرین کند اگر آنها به اردو بیایند دو برابر حقوق ماهیانه سابق پول می‌گیرند.
 
کیهانی در مورد نشست ورزشکاران معترض با نصرالله سجادی گفت: تمام برنامه‌های ما با وزارت ورزش هماهنگ است.  پس از مسابقات داخل سالن با هر ورزشکاری که صحبت می‌کردم از سیستم پرداختی جدید راضی بود و رؤسای هیأت‌ها هم اذعان کردند که سیستم جدید به آن ها کمک می‌کند. یک ورزشکار در این رقابت‌ها حتی می‌توانست با رکورد زدن و قهرمانی تا 10 میلیون جایزه بگیرد.
 
کیهانی در مورد تفاوت‌هایی که بین اردوهای حدادی و برادران صمیمی در نظر گرفته می‌شود، گفت: اصلاً اینطور نیست. قبل از المپیک همزمان با اردوی حدادی، برای برادران صمیمی هم اردو گذاشتیم. آنها به مجارستان رفتند و 2 ماه آنجا بودند. نخواستیم که برگردند اما خودشان به تمرین در اصفهان اصرار داشتند. چطور این صحبت‌ها گفته می‌شود. شب اولی که برای پیگیری تمرینات حدادی به آلمان رفتم  دلم گرفت چراکه هیچکس در شهر نبود. مگر دل حدادی برای خانواده‌اش تنگ نمی‌شود؟ برادران صمیمی  نخواستند به مجارستان برگردند و با مربی خارجی کار کنند.
 
وی افزود: محمد و محمود خواستند همان هزینه اردوی خارجی را بگیرند و در اصفهان تمرین کنند. ما هم این کار را کردیم .الان هم گفتیم به تهرانی بیایید و تمرین کنید تا مربی خارجی برسد. تاخیر در حضور مربی خارجی به دلیل همین مسائل بوده است. وقتی می‌خواهند در شهرشان تمرین ک
کنند، نمی توانیم کاری انجام دهیم. هر امکاناتی برای حدادی بوده برای برادران صمیمی هم بوده و اسنادش در فدراسیون موجود است.
 
رئیس فدراسیون دو و میدانی  در پایان تأکید کرد: قرار نیست شرایط فدراسیون با نظر یک ورزشکار تغییر کند. هر کس نمی خواهد در اردو باشد می‌تواند هرجا دوست دارد تمرین کند. اگر  اعتراضی هم وجود دارد فدراسیون موضع قبلی خود را دارد.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار