کیهانی:

بايد با افزايش دانش مربيان،دو و ميدانی را به سمت جهانی شدن سوق داد/ هدف مان کشف استعدادهای برتر است

رئیس فدراسیون دو و میدانی گفت: باید سعی کنیم دانش مربیان مان را افزایش دهیم تا از آوردن مربیان خارجی به کشور بی نیاز شویم.

مجیدکیهانی در گفت وگو با خبرنگار حوزه پایه و آبی گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، درباره حضور هنریک اولشفسکی رئیس فدراسیون دو ومیدانی لهستان در ایران و برگزاری دوره آموزشی با حضور این مربی گفت: به هیچ عنوان نمی توان حضور مدرسانی چون مدرس آذربایجانی را با تدریس اولشفسکی برای مربیان پرتاب مقایسه کرد.

فدراسیون دو ومیدانی در دوره مهاجرشجاعی و طباطبایی، بهروز سلطانی را برای کمک به دوندگان نیمه استقامت به ایران آورد اما هم اکنون سعی می کنیم بر اساس برنامه ریزی مدون و حساب شده و همکاری با فدراسیون لهستان، به پیشرفت پرتابگران کشورمان کمک کنیم.

وی ادامه داد: با کمک هنریک اولشِفسکی دنبال ارتقای دانش مربیان ایرانی هستیم.

کیهانی ادامه داد : حضور مربیانی چون کیم بوخنسوف در ایران تنها در کوتاه مدت و آن هم برای مدال آوری پرتابگرانی چون احسان حدادی مفید است اما این امر در درازمدت تاثیرگذار نیست.

رئیس فدراسیون دو و میدانی با تاکید بر لزوم ارتقای دانش مربیان ایرانی بیان کرد: باید سطح مربیان ایرانی به جایی برسد که از آوردن مربیان خارجی بی نیاز شویم. بی برنامه بودن در پرورش استعدادها و سطح پایین دانش مربیان ایرانی، دو معضل بزرگ دو ومیدانی ما است. اگر دانش مربیان مان را به استاندارهای روز دنیا نزدیک کنیم و در بحث استعداد یابی کارها را به درستی پیش ببریم در آن صورت می توان به آینده دو و میدانی خوشبین بود.

رئیس فدراسیون دو ومیدانی درباره برنامه های این فدراسیون برای پیشرفت مربیان ایرانی اظهار داشت: با کمک فدراسیون دو ومیدانی لهستان دنبال کشف 50 استعداد مربی گری ایران هستیم و قصد داریم با برگزاری کلاس های آموزشی دانش این مربیان را به استاندارهای روز دنیا نزدیک کنیم.

وی ادامه داد: با یک برنامه ریزی حساب شده می توان از این مربیان خواست که هریک سه ورزشکار را کشف و به فدراسیون دو ومیدانی معرفی کنند.

کیهانی افزود: با همفکری با دبیر فدراسیون دنبال کشف 300 استعداد هستیم و امیدواریم این روند حتی با رفتن من از فدراسیون ادامه پیدا کند.

وی گفت : تعاملات بیشتر با فدراسیون های سایر کشورها سبب می شود تا با نگاه دقیق تری اهداف مان را پیش ببریم.

کیهانی تصریح کرد: مذاکراتی را با کشورهای فرانسه،آمریکا انجام داده ایم و از رئیس کنفدراسیون آسیا و سباستین کو دعوت کرده ایم تا به ایران بیایند. در صورتی که این تعاملات افزایش یابد می توان به آینده دوومیدانی امیدوار ماند.

وی ادامه داد: برنامه ریزی بلندمدتی برای ایجاد روابط بین المللی با کشورهای توسعه یافته دوومیدانی دنیا داریم. با لهستانی ها برای ارتقای سطح دانش مربیان اختصاصی پرتاب کشورمان و همچنین برپایی اردوها و کمپ های مشترک روابط خوبی داریم. برای ارتقای سطح مربیان و ورزشکاران دوهای سرعت، در صدد ایجاد رابطه با فدراسیون دو ومیدانی آمریکا و جامائیکا هستیم. همچنین برای پیشرفت دوندگان نیمه استقامت و استقامت با کنیا و دیگر کشورهای مدعی مذاکره می کنیم.

وی با اشاره به لزوم گسترش روابط بین المللی دو ومیدانی ایران با قدرت های جهانی تاکید کرد: به طور حتم برای توسعه دو ومیدانی ایران در سطح بین الملل، باید با کشورهای توسعه یافته دنیا روابط گسترده ای را آغاز کنیم. این کار دشوار است اما با برنامه ریزی دقیق و همت مضاعف می توانیم گام های موثری برداریم

رئیس فدراسیون دو ومیدانی درباره بحث انتخاب مربی ایرانی برای احسان حدادی تصریح کرد: هنوز در این مورد با حدادی جلسه ای نداشته و صحبتی نکرده ایم. به احتمال زیاد تا هفته آینده این موضوع نهایی می شود و هنوز نه تنها برای حدادی بلکه برای دیگر ملی پوشان هم تصمیمی نگرفته ایم.



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار