کیهانی:

حضور نیافتن مربیان خارجی سیاسی نیست/قهرمان ماراتن بندرعباس به مسابقات آسیایی می رود

رئیس فدراسیون دو و میدانی گفت: حضور نیافتن مربیان خارجی در ایران هرگز سیاسی نبوده و آنها به دلیل آنکه هر کدام شاگردانی در کشور خود دارند، از حضور در ایران معذور بودند

به گزارش خبرنگار پایه و آبی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، مجید کیهانی، رئیس فدراسیون دو و میدانی در نشست خبری در جمع خبرنگاران حاضر شد و به سوالات آنها پاسخ داد. محورهای صحبت های کیهانی در این نشست به این شرح بود.

مسابقات کشوری ماراتن بندرعباس
یکی از برنامه‌های فدراسیون برگزاری سالانه مسابقات ماراتن است. تا به حال 2 دوره از این مسابقات برگزار شده و آماده برگزاری سومین دوره آن هستیم. با برگزاری دوره های گذشته به تجربه خوبی رسیده‌ایم و خوشبختانه با استقبالی که استان‌ها از مسابقات داشته‌اند، ما نیز امیدوار شده ایم.  سال گذشته 75 دونده در این مسابقه شرکت کردند اما پیش بینی ما برای مسابقات امسال، حضور تعداد بیشتری شرکت کننده است.
 
کیهانی درباره هزینه های این مسابقات تصریح کرد: حامی این مسابقه اسپانسرهای ما هستند و فدراسیون یک ریال هم هزینه نمی‌کند. جوایز و مسائل مالی را نیز اسپانسرها بر عهده گرفته اند. هزینه مسابقات 100 میلیون تومان است که 3 اسپانسر آن را متقبل شده اند. این مسابقات هر ساله برگزار می شود و برنامه ها به شکلی است که فرصت برای ریکاوری لازم به منظور شرکت در مسابقات قهرمانی آسیا وجود داشته باشد.
 
کیهانی در خصوص جوایز مسابقات افزود: به نفر اول این مسابقات 8 سکه، نفر دوم 6 سکه و نفر سوم 4 سکه جایزه اهدا می‌شود و به تمام نفراتی که زیر 3 و نیم ساعت به خط پایان برسند، جایزه 200 هزار تومانی داده می شود. همچنین قهرمان این مسابقات به مسابقه قهرمانی ماراتن آسیا اعزام خواهد شد که البته زمان این رویداد هنوز مشخص نیست و تا اوایل اسفند ماه تعیین خواهد شد. ما به دنبال آن هستیم که جایگاه مسابقات را در کشور بالا ببریم و برهمین اساس نیز نفر اول به مسابقات قهرمانی آسیا اعزام خواهد شد.
 
وی در ادامه این نشست خبری گفت: از مسئولان وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک، از جمله وزیر و معاونان ایشان دعوت کردیم تا در مسابقات بندرعباس حضور داشته باشند و از نزدیک شاهد آن باشند. نکته دیگر اینکه برای اولین بار بنا داریم نتیجه تیمی را لحاظ کنیم.

 
 چرا مربی تفتیان انتخاب نشده؟
کیهانی در ادامه در خصوص شرایط حسن تفتیان و علت تاخیرهای طولانی برای انتخاب سرمربی او خاطرنشان کرد: برنامه ما این بود که یک مربی خارجی برای چندین دونده به ایران بیاید. بر همین اساس نیز مذاکراتی را با مربیان کشورهای هلند، فرانسه، آمریکا و جامائیکا داشتیم اما با هیچ کسی به توافق نرسیدیم.
 علت عدم توافق این بود که هیچ کدام از مربیان قبول نکردند به‌طور کامل در ایران حضور داشته باشند. آخرین مربی‌ مدنظر ما آنتوان گای مربی ویکات فرانسوی، رکورددار دوی سرعت اروپا بود که با وی به توافق اولیه نیز رسیدیم ولی او این مسئله را منوط به موافقت خانواده و فدراسیون فرانسه کرد در نهایت پس از مشورت‌هایی که داشت اعلام کرد که نمی‌تواند به ایران بیاید اما آمادگی این کار را دارد که به دوندگان ایرانی در فرانسه تمرین بدهد. ما دیروز آخرین مذاکره را در این باره داشتیم که تفتیان به فرانسه برود و چند روز قبل از برگزاری مسابقات قهرمانی آسیا به ایران بازگردد، البته هنوز این مسئله نهایی نشده است.

 گزینه ویژه فدراسیون
 وی عنوان کرد: ما حتی با مربی یکی از قهرمانان جهان که شاگردانش در المپیک ریو یک طلا و یک برنز کسب کردند، صحبت کردیم اما رقم مدنظر او چیزی حدود 25 هزار دلار در ماه بود که این رقم از توان ما خارج بود.
نکته حائز اهمیت این است که بر خلاف شایعات، عدم حضور مربیان خارجی در ایران هرگز سیاسی نبوده و آنها به دلیل آنکه هر کدام شاگردانی در کشور خود دارند، از حضور در ایران معذور بودند. به هر حال استفاده از مربی خارجی نقش یک مسکّن را دارد و در واقع به بالا رفتن دانش مربیان کشورمان کمک می کند. باید قبول کنیم که ما مشکل مربی داریم و تا دانش آنها را ارتقا ندهیم، موفقیت در دو و میدانی ایران رخ نخواهد داد.
 
انتخاب مربی حدادی
کیهانی در خصوص آخرین شرایط انتخاب مربی برای احسان حدادی گفت: امروز یا فردا تصمیم نهایی در این باره گرفته و اعلام خواهد شد. به نظرم مربیان ایرانی هم می‌توانند به او کمک کنند چرا که احسان به لحاظ تکنیکی در سطح بالایی است و به لحاظ روابط نیز کسی باید در کنارش باشد که بتواند با او ارتباط خوبی بگیرد.
 

مسابقات ماراتن تهران
مجید کیهانی در خصوص مسابقات بین المللی ماراتن اظهار داشت: در حال برنامه ریزی هستیم تهران میزبان مسابقات دوی ماراتن بین المللی باشد و با چند شرکت کننده خارجی نیز مذاکره کرده ایم. اگر وزارت ورزش و سایر نهادها موافقت کنند، طرح مسابقات بین المللی تهران در دستور کار قرار می گیرد و در صورت صدور مجوز، روز جمعه 18 فروردین ماه، اولین دوره این مسابقات را برگزار می کنیم.

کیهانی در پایان درباره نفرات دعوت شده به تیم ملی نیز عنوان کرد: کسانی که قرار است در اردوی تهران شرکت کنند، امروز از طریق سایت فدراسیون معرفی خواهند شد. حضور این ورزشکاران با تصمیم‌گیری در جلسه سازمان تیم‌های ملی بوده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار