رئیس پلیس فتا استان سمنان هشدار داد:

هکرها در کمین سایت‌های نفوذپذیر

به دلیل عدم رعایت نکات امنیتی، تعداد سایت‌هایی که مورد حمله هکرها قرار می‌گیرند و از دسترس خارج می‌گردند رو به افزایش است.

هکرها در کمین سایت‌های نفوذپذیربه گزارش خبرنگار حوزه دنیای ارتباطاتگروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سرهنگ سید علی میراحمدی رئیس پلیس فتا استان سمنان در این باره گفت: امروزه رشد روز افزون قابلیت‌های فضای مجازی در حوزه‌های مختلف منجمله اطلاع رسانی باعث گردیده افراد، سازمان‌ها و... از این فضا در راستای تبلیغات و اطلاع رسانی از وب سایت و... استفاده نمایند و به همین واسطه هکرها نگاه ویژه‌ای به این حوزه برای رسیدن به اهداف خود دارند و هر روز حملات هکرها به سایت‌های اینترنتی پیچیده‌تر می‌گردد .
 
وی افزود: استفاده از این ظرفیت در کنار مزایای آن تهدیداتی را برای دارندگان وب سایت‌ها در صورت عدم رعایت برخی اصول امنیتی به دنبال دارد و هکرها معمولا در پی وب سایت‌هایی می‌باشند که دارای ضریب امنیتی پایینی هستند و می‌توان گفت عاملی که بزرگترین نقش را در موفقیت مداوم هکرها دار‌، فقدان آگاهی و هوشیاری لازم از سوی کاربران نرم افزار و صاحبان وب سایت‌ها است .
 
این مقام انتظامی ادامه داد: بیشترین آمار مورد هدف هکرها، سایت‌هایی هستند که از نرم افزارهای وب سرور قدیمی و یا پلاگین‌های نفوذ پذیر استفاده می‌نمایند و یا ابزارهای امنیتی بر روی سایت نصب نگردیده است.
 
در پایان سرهنگ میراحمدی به دارندگان وب سایت‌ها توصیه کرد: حتما تنظیمات سرور خود را به صورت مداوم بررسی نموده و ضعف‌های احتمالی را مرتفع نمایند، از گذرواژه‌های قوی استفاده نموده و میزان دسترسی‌ها را محدود سازی نمایید، بررسی مستمر لاگ فایل‌ها را در دستور کار خود قرار داده و بک‌آپ گیری از اطلاعات را همیشه مد نظر قرار دهند و بروز رسانی نرم افزارها و پلاگین‌ها به عنوان یک نکته کلیدی می‌تواند مطرح گردد و  کاربران می‌توانند در صورت مواجهه با موارد مشکوک مراتب را سریعا از طریق وب سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش نمایند .
 
منبع:پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا

انتهای پیام/
برچسب ها: پلیس فتا ، هک ، هکر ، وبلاگ ، سایت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار