کرمان؛

انتخاب افراد کم سواد به ضرر کشور است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان با اشاره به اهمیت انتخابات گفت :انتخاب افرادی که سواد و تقوای آنها به اندازه کافی نباشد، به ضرر کشور خواهد بود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ،آیت الله سید یحیی جعفری در شورای اداری استان کرمان با اشاره به اینکه در انتخابات دو تکلیف بر عهده داریم، افزود: یکی از این تکالیف، حضور گسترده همه اقشار جامعه در انتخابات است و همه کسانی که نگرانی ها و گلایه هایی دارند نیز باید در انتخابات شرکت کنند زیرا انتخابات مربوط به جامعه است و از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

وی با تاکید بر اینکه همه شرکت می کنیم و مایه آبروی نظام خواهیم شد، ادامه داد: ملت ایران نیز بارها این کار را انجام داده است و بی شک در این دوره نیز حضوری گسترده در انتخابات خواهند داشت.

امام جمعه کرمان گفت: دقت در انتخاب افراد نیز در انتخابات از اهمیت ویژه ای برخوردار است زیرا اگر شخص شایسته ای انتخاب شود به نفع مملکت تمام می شود و اگر افرادی را انتخاب کنیم که سواد و تقوای آنها به اندازه کافی نباشد، به ضرر کشور خواهد بود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان ادامه داد: در ماه شریف رجب انسان باید خود را برای ماه مبارک رمضان آماده کند و دعاها و اعمالی نیز برای این ماه مطرح شده است که هر یک از ما باید بیشتر از دیگران به آنها توجه داشته باشیم.

وی بر پیشگامی مدیران در همه مسائل تاکید کرد و گفت: مسئولان از جمله استاندار باید به مساجد توجه ویژه ای داشته باشند و حتی الامکان نماز خود را در مساجد اقامه کنند.

وی با اشاره به اینکه اگر قرار باشد به بهانه کار شعائر دینی کم توجهی کنیم، هیچ کاری را نمی توانیم انجام دهیم، اظهار کرد: مدیران باید برنامه ریزی کنند که هر هفته یک یا دوشب را در مساجد حضور یابند.

امام جمعه کرمان بیان کرد: توقع مومنان و خواص از همه مدیران این است که به شعائر دینی توجه ویژه ای داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه عقل منشا همه خدمت ها و خوبی ها است، گفت: اگر انسان هایی را در سطح جهان می بینید که به حسب ظاهر عاقل هستند اما کارهای آنها از هر دیوانه ای بدتر است، به دلیل هوای نفس و دنباله روی آنها از غرایز است.

امام جمعه کرمان به اهمیت مشورت با افراد اهل و صاحب نظر نیز تاکید کرد و گفت: پیامبر اکرم (ص) در جنگ احد مشورت کردند و گرچه نتیجه این مشورت نیز شکست بود و نتوانستند به هدف خود نائل شوند اما مشورت به قدری مهم است که اگر نتیجه آن نیز شکست باشد نیز دین می گوید باید در کارها مشورت کنید.

وی سالروز ولادت امام علی (ع) را نیز گرامی داشت و گفت: به اجماع شیعیان و اهل سنت این امام همام در خانه خداوند متولد شده است و این امتیازی بی نظیر است.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.