استعلام ۱۷ هزار داوطلب انتخابات در دادگستری کرمان

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت:دستگاه قضائی استان، به ۱۷ هزار استعلام انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا پاسخ داده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، یدالله موحد رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: حضرت امیرالمونین علی(ع) مظهر عدالت، علم، عزت، سخاوت و شجاعت است.

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: در سال 95 شاهد کاهش 73 درصدی پرونده های مسن در دادگستری استان کرمان بوده ایم که یک موفقیت بزرگ محسوب می شود.

نماینده عالی قوه قضائیه در استان کرمان بیان کرد: در مجموع سال گذشته با تلاش های شبانه روزی کارکنان قضائی و اداری 647هزار و 532فقره مورد رسیدگی و مختومه گردیده است.

وی ادامه داد: از این تعداد پرونده مختومه 171هزار و 241فقره مربوط به شوراهای حل اختلاف بوده است و 476هزار و 291فقره پرونده مربوط به شعب دادگاه ها و دادسراهای سراسر استان کرمان بوده است.

این مقام ارشد قضائی استان کرمان عنوان کرد: در سال گذشته 638هزار و 733فقره پرونده وارد دادگستری کل استان کرمان شده است.

رئیس شورای قضائی استان با بیان اینکه رصد، شناسایی و پیشگیری از جرائم انتخاباتی وظایف و برنامه های دادگستری استان کرمان در دو انتخابات مهم و سرنوشت ساز پیش رو است،گفت: حضور حداکثری در پای صندوق های رای ضرورت دارد.

موحد با اشاره به اینکه استان کرمان کمترین جرائم انتخاباتی را در سنوات گذشته داشته است،تاکید کرد:دستگاه قضائی به جرائم در کوتاه ترین زمان ممکن رسیدگی خواهد کرد.

وی با اشاره به نام گذاری سال 96 از سوی رهبر معظم انقلاب به نام"اقتصاد مقاومتی،تولید و اشتغال"،افزود: دادگستری استان کرمان در راستای منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) سیاست های اقتصاد مقاومتی در استان کرمان را دنبال و به صورت قاطع از فعالیت های اقتصادی و سرمایه گذاری در چارچوب قانون همچون گذشته حمایت می کند.

موحد به تشکیل کمیته حمایت قضائی از سرمایه گذاری استان کرمان اشاره کرد واعلام داشت:در سال گذشته تصمیمات بسیار خوب و ارزشمندی در این کمیته در راستای رونق کسب و کار وحمایت از تولیدکنندگان و سرمایه گذاران صورت پذیرفت.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار