راهی ساده برای تشخیص نشانه‌های ابتلا به پارکینسون

متخصصان مغز و اعصاب بتازگی گفته‌اند که ۶۰ درصد از مردم نشانه‌ها و علائم بیماری پارکینسون را با مشکلات ناشی از افزایش سن اشتباه می‌گیرند.

راهی ساده برای تشخیص نشانه‌های ابتلا به پارکینسون
به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، پزشکان معتقدند ناآگاهی اغلب مردم درباره بیماری پارکینسون باعث شده که ۶۰ درصد از آنها این علائم را با مشکلات افزایش سن و پیری اشتباه بگیرند و تشخیص دیرهنگام منجر به قرار گرفتن آنها در موقعیت‌های غیر قابل برگشت این بیماری شود.
 
به گفته محققان، اغلب مردم درباره پارکینسون دچار سوء تفاهم می‌شوند زیرا برخی از علائم میان این بیماری با نشانه‌های پیری همچون لرزش اندام، حرکت‌های آهسته و یا ناتوانی در حرکت مشابه یکدیگرند.
 
یکی از علائم مفید و البته بسیار ساده در تشخیص بیماری آن است که چنین نشانه‌هایی از پارکینسون فقط یک طرف بدن را تحت تاثیر قرار می‌دهد اما مشکلات افزایش سن و پیری معمولا بر کل بدن اثر می‌گذارد.
 
بر اساس آمار بنیاد بیماری پارکینسون (Parkinson's Disease Foundation) بیش از ۱۰ میلیون مبتلا به بیماری پارکینسون در جهان زندگی می‌کنند.
 
درمان دارویی اگرچه در این زمینه کاربردهایی دارد اما در مراحل پیشرفته که پاسخ دارویی مناسبی در بدن بیمار مشهود نیست، افراد مبتلا ناچار از قرار گرفتن تحت عملی جراحی موسوم به تحریک مغزی عمیق (DBS) می‌شوند. این عمل جراحی می‌تواند به نوسانات دارویی ثبات بخشیده، حرکات غیر ارادی (دیسکینزی) را کاهش دهد یا حتی متوقف سازد، لرزش و سفتی را کم کند و حرکات آهسته را بهبود دهد.
 
 
منبع: سلامت آنلاین
 
انتهای پیام/
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار