مشهد؛

احداث تصفیه خانه فاضلاب در حاشیه کشف رود

استاندار خراسان رضوی از آغاز عملیات اجرایی تصفیه خانه فاضلاب برای جمع آوری فاضلاب خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از مشهد ، علیرضا رشیدیان در بازدید از پروژه‌های آبرسانی به روستاهای شهرستان مشهد گفت: بخش اول اعتبار مورد نیاز برای احداث تصفیه خانه ابلاغ و مزایده برای انتخاب سرمایه گذار انجام شده است.
وی بابیان اینکه شرکت آبفای روستایی دراین دوره اقدامات خوبی در زمینه آبرسانی انجام داده است افزود: درسال ۹۳ یکهزار روستا در این استان با تانکر آبرسانی می‌شود که این تعداد اکنون به کمتر ازنصف کاهش یافته است.
رشیدیان ادامه داد: بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ روستای بیش از ۲۰ خانوار دراین استان وجود دارد که شرایط همسان از نظر خدمات رسانی ندارند. وی اظهار کرد: هدف دستگاه‌های مختلف باید افزایش خدمت رسانی به مناطق محروم روستایی باشد تا از رشد مهاجرت و حاشیه نشینی جلوگیری شود.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان رضوی نیز دراین مراسم گفت: تعداد روستاهای زیر پوشش آبرسانی درمدت فعالیت دولت تدبیر و امید از ۱۸ روستا به ۵۳ روستا افزایش یافت.
محمد دانشگر افزود: دراین مدت تعداد روستا‌ها از ۲۱ روستا به ۱۲ روستا کاهش یافت ولوله گذاری آب نیز از ۳۴ کیلومتر به ۱۱۹ کیلومتر رسید.
وی اظهار کرد:برای ادامه این پروژه باید ۲۷ حلقه چاه جدید حفر شود و ۲۸۶ کیلومتر لوله گزاری انجام شود
علاوه بر آن باید ۱۳ هزار و ۷۰۰ متر مکعب مخزن ایجاد شود که در این زمینه ۳۵۰ میلیارد ریال مورد نظر است.
به گفته وی اکنون ۵۷۰ هزار مشترک و معادل ۹۲ درصد جمعیت روستایی استان زیر پوشش شبکه آب و فاضلاب روستایی هستند.
در این مراسم پروژه آب رسانی روستای یکهزارو ۲۰ نفری روح آباد مشهد نیز با هزینه ۷ میلیلرد و ۸۰۰ میلیون ریال به بهره برداری رسید.
انتهای پیام//ف. ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.