منصوری:

جهانگیری رقیب روحانی نیست/ مناظره ضبط شده اثر مناظره‌های زنده را ندارد

سخنگوی ستاد انتخاباتی حزب اتحاد ملت گفت: جهانگیری به عنوان رقیب روحانی در انتخابات حضور پیدا نکرده است بلکه با هماهنگی و برای همراهی کامل با وی آمده است.

جهانگیری رقیب روحانی نیست/ مناظره ضبط شده اثر مناظره‌های زنده را ندارد
به گزارش خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، آذر منصوری سخنگوی ستاد انتخاباتی حزب اتحاد ملت در نشست خبری اظهار داشت:‌ ما از سال 92 حرکتی را آغاز کردیم که امروز و در یکی از مهم ترین بزنگاه‌ها یعنی انتخابات ریاست جمهوری حرکت ما امتداد همان روندی است که از سال 92 آغاز شد. 

منصوری با اشاره به این‌که شعار ما در انتخابات امسال این است که به عقب برنمی‌گردیم، ادامه داد: قبل از سال 92 کشور در همه ابعاد در سراشیبی بود و این شعار را انتخاب کردیم و تأکیدمان بر این است که اگر در این انتخابات غفلتی اتفاق بیفتد، بازگشت به عقب بسیار محتمل است.

سخنگوی ستاد انتخاباتی حزب اتحاد ملت در رابطه با حضور جهانگیری در کنار روحانی تصریح کرد:‌ حضور جهانگیری در انتخابات با هماهنگی و همراهی کامل روحانی و صرفا برای کمک به او تصمیم گرفته شده است و در صورتی که حضور جهانگیری در صدد رأی روحانی بیافزاید وی به کارش ادامه می‌دهد اما اگر این حضور تأثیری در سبد رأی روحانی نداشته باشد، شاید حتی بحث انصراف جهانگیری هم مطرح شود. 

وی با تأکید بر این‌که از آن‌جایی که حضور جهانگیری در انتخابات باتوافق روحانی صورت گرفته ادامه کار هم با نظر این دو خواهد بود، اظهار داشت: جهانگیری به عنوان رقیب روحانی در انتخابات حضور پیدا نکرده و صرفا همراه او است .

منصوری با بیان این‌که روحانی و جهانگیری کاملا به مسائل کشور واقف هستند، افزود: با توجه به تعدد کاندیداهای رقیب، حضور جهانگیری درکنار روحانی بسیار خوب خواهد بود و وی می‌تواند در مناظره‌های زنده موثر باشد.

سخنگوی ستاد انتخاباتی حزب اتحاد ملت با تأکید بر لزوم پخش زنده مناظره‌های انتخاباتی گفت: تجربه مناظره‌های انتخاباتی نشان داده که باید زنده باشد تا شور انتخاباتی در جامعه و از سوی دیگر رقابت انتخاباتی را افزایش دهد و با توجه به تسلطی که روحانی در این زمینه دارد ما مدافع پخش زنده مناظره‌ها هستیم و معتقدیم که مناظره ضبط شده اثر مناظره‌های زنده را ندارد.

وی در رابطه با انتخابات شورای شهر تصریح کرد:‌ هدف شوراها تقویت دموکراسی است و آنان می‌توانند با علمکردشان منابع و امکانات موجود در شهرها و روستاها را به صورت عادلانه توزیع کنند و انتظار ما از خردترین نهاد دموکراتیک این است.

منصوری با اشاره به این‌که متأسفانه در سنوات گذشته نتوانستیم از این ظرفیت بهره کامل ببریم، یادآور شد: همزمانی انتخابات ریاست جمهوری و شورای شهر اتفاق خوبی است چرا که مشارکت مردم در انتخابات ریاست جمهوری زیاد است و می‌تواند مشارکت آنان در انتخابات شوراها را نیز افزایش دهد اما مسئله منفی این همزمانی آ‌ن است که معمولا انتخابات شوراها تحت الشعاع انتخابات ریاست جمهوری قرار می‌گیرد.

سخنگوی ستاد انتخاباتی حزب اتحاد ملت با بیان این‌که مهم ترین شاخص ما برای بستن لیست شوراها بهره گیری از افرادی‌ست ضد رانت و فساد، پاک‌دست و معتقد به کار جمعی است، بیان داشت: طبیعتا در این لیست از حضور زنان، جوانان، نخبگان و همچنین اقلیت‌ها و اهل سنت دفاع می‌کنیم.

وی با بیان این‌که از کسانی که به دلیل سیاسی در انتخابات شورای شهر رد صلاحیت شده‌اند می‌خواهیم که حتما پیگیر موضوع رد صلاحیت خود باشند، تصریح کرد: ما در انتخابات شوراها از لیست ائتلاف هرچه که باشد حمایت خواهیم کرد.

منصوری با تأکید بر لزوم افزایش شور انتخاباتی در میان مردم گفت: مقام معظم رهبری تأکید کردند حتی کسانی که نظام را قبول ندارند باید در انتخابات شرکت کنند و تلاش جریان‌های سیاسی باید جلب مردم به حضور در صحنه باشد چرا که مشارکت حداکثری ملت در انتخابات به اعتبار نظام و تقویت منافع ملی می‌افزاید.

 
 
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار