اظهارات دبیر شورای انقلاب فرهنگی در خصوص سند 2030+ فیلم

مخبر دزفولی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی از مغایرت سند 2030 یونسکو با سند تحول بنیادین آموزش و پرورش انتقاد کرد.

اظهارات دبیر شورای انقلاب فرهنگی در خصوص سند 2030+ فیلم
به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در فیلمی در خصوص سند 2030 می گوید این شورا دغدغه های خودش را در خصوص مغایرت سند 2030 با اسناد ملی کشور اعلام کرده است، ما در داخل کشور سند حاکم برای نظام آموزشی به نام سند تحول بنیادین داریم و اگر قرار است در عرصه بین الملل مراوداتمان را تعمیم دهیم باید همسو با سند تحول بنیادین حرکت کنیم.

محمد مخبر دزفولی در ادامه گفته است: مگر می شود سندی ملی در حوزه آموزش و پرورش به تصویب برسد و این سند کنار گذاشته شده و آنچه غربی ها گفته اند و شاکله آن با اهداف کشور مغایرت دارد مورد توجه قرار گیرد؟. برای سند ملی تحول بنیادین در نظام آموزش و پرورش زحمات بسیاری کشیده شده و اگر قرار باشد مساله ای خارج کشور در این حوزه وارد شود باید منطبق با سند داخلی باشد.

وی همچنین گفت عزیزانی که کار سند 2030 را تدوین کرده بودند در جلسات نقشه جامع علمی آمدند و پذیرفتند که اشتباه شده و کوتاهی کردند.

یونسکو در سال 2015 میلادی سند 2030 را با عنوان پوشش سواد و افزایش کیفیت آموزشی (به سبک زندگی غربی) که به تصویب رساند، این سند 17 هدف اصلی . 169 هدف ویژه است و کشورهای عضو باید آن را اجرایی کنند و یونسکو بر حُسن اجرای کار بر کشورهای نظارت خواهد داشت.

ایران نیز با امضای این سند متعهد به اجرای آن شده است در حالی که بسیاری از کارشناسان بر مغایرت این سند با سند ملی تحول بنیادین آموزش و پرورش اتفاق نظر دارند.

رهبر معظم انقلاب نیز روز گذشته در دیدار معلمان با ایشان به این سند انتقاد کردند و فرمودند: سند 2030 از مواردی نیستند که جمهوری اسلامی ایران تسلیم آنها شود، و امضای این سند و اجرای بی سر و صدای آن قطعاً مجاز نیست و به دستگاههای مسئول نیز اعلام شده است، به چه مناسبت یک مجموعه به اصطلاح بین المللی که تحت نفوذ قدرتهای بزرگ نیز قرار دارد، به خود حق می دهد که برای ملتهایی با تاریخ و فرهنگ و تمدن گوناگون، تکلیف معین کند، اگر چنانچه با اصل کار نمی‌توانید مخالفت کنید، صراحتاً اعلام کنید که جمهوری اسلامی ایران در زمینه آموزش و پرورش، دارای اسناد بالادستی است و احتیاجی به این سند ندارد.

در ادامه فیلم اظهارات مخبردزفولی در خصوص این سند را که در کانال عزت الله ضرغامی عضو شورای عالی فضای مجازی منتشر شده است را ببینید.

دانلود

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۷ ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۶
از دولت به اصطلاح تدبیر¡
که همه جی رو از ملت قایم میکنه جز این انتظار نبود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۵ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶
خاک برسردولت تدبیروامید
Iran (Islamic Republic of)
م.ج
۱۷:۵۶ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶
به خدا که خیانتی بالاتر از این نیست. خدایا ریشه هرآنکس که مملکتش، به اسلام و مسلمین خیانت میکند ریشه اش را بخشکان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۲ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶
شورای انقلاب فرهنگی جای مردان مرد بی ادعا است. چه کسی مسئول این شورا است. رئیس جمهور یا دولت ترامپ؟ شما بروید کشک خود را بیابید . فرهنگ مملکتی کهدست شما باشد بهتر از این نمی شود.
Iran (Islamic Republic of)
داودزاده
۱۶:۵۴ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶
چرا الان انتقاد میکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۳ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶
از این نا نوشته های بیصدا دارد زیادمیشود ...مثل برجام ..2030،، و.احیانا عم صلاحیت عدالت خواهان
Iran (Islamic Republic of)
لیلا
۱۶:۲۹ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶
از دولت تحقیر و تزویر چه انتظاری میشه داشت؟!!!!!
خدا رو شکر رهبر معظم انقلاب شما را بیدار کرد.
Germany
ناشناس
۱۶:۱۲ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶
چقدر برا خواری وذلت باید باج داداونوقت باد توگلومیندازیدکه دیپلماسی بین المللی دارید.
Germany
هموطن
۱۶:۰۶ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶
ببین دشمن چقدرزیربنایی کار میکنه وماچقدراحمقانه سطحی میبینیم وامضا میکنیم آخه چقدربرای خوارشدن باج میدید بعد ادعای دیپلماسی قوی بین المللی دارید؟
Iran (Islamic Republic of)
پاینده
۱۵:۱۵ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶
دم خروس از جیب روحانی بیرونزد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۲ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶
سلام این خیانت مسلم است که در اموزش وبرورش اتفاق افتاده است ومسببان هم روحانی است بکو بس جرا روحانی فانی رانکذاشت در مجلس استیضاح کنند
Saudi Arabia
حسین
۱۳:۳۳ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶
آقای دزفولی سرتاخواب تازه بیدار شدید با تشر رهبری انقلاب اگر مخالف این سند بودید چرا در زمان خودش اعلام نکردید و جلوی این تخلف را نگرفتید این یعنی بی عرضگی که فرقی نمی کند دولت مقصر است یا هردوی شما یا با مجلس هرسه شماها
Iran (Islamic Republic of)
جواد
۱۲:۵۱ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶
خاک بر سر اونایی که این سند را خودسرانه یا اگاهانه امضا کردند....این بود دولت تدبیر...........
آخرین اخبار