آموزش تنیس، ساعتی ۷۵ دلار بیخ گوش وزارت ورزش

در مجموعه ورزشی انقلاب از متقاضیان آموزش تنیس مبالغی بالا دریافت می‌شود آن هم در جایی که تعرفه‌های مشخصی وجود دارد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، همواره مسئولان فدراسیون‌های ورزشی که اگر بگوییم صددرصد دولتی هستند، بیراه نگفته‌ایم؛ حرف از همگانی کردن ورزش، ورزش برای همه و استفاده عموم مردم از ورزش می‌زنند. وقتی پای صحبت آنها می‌نشینیم، می‌گویند ورزش فدراسیون متبوع آنها، ارزان است و عموم برای استفاده نیازی نیست هزینه زیادی را پرداخت کنند.

این روسای فدراسیون‌های دولتی همگی در کمیته‌های آموزش خود، آیین‌نامه‌هایی دارند که در آن تعرفه‌های آموزشی درج شده است. به معنای بهتر در این آیین‌نامه‌ها مشخص شده  که یک فرد برای آموزش دیدن آن رشته چقدر باید هزینه پرداخت کند و یک مربی هم باید از افرادی که خواستار آموزش هستند، چه رقمی را دریافت کند.

یکی از رشته‌هایی که مسئولان آن اعتقاد دارند که گران نیستند و ورزش‌ آنها برای مرفهین نیست، تنیس است. مسئولان فدراسیون تنیس بر این باورند رقم‌هایی که برای آموزش تنیس بر روی کاغذ؛ بله روی کاغذ درج شده است، گران نیست و شاید خیلی از افراد جامعه در سطوح مختلف مالی بتوانند آموزش تنیس ببینند؛ اما سوالی که اینجا پیش می‌آید این است که آیا واقعا هنگام آموزش تنیس، همان تعرفه‌های روی کاغذ از متقاضیان دریافت می‌شود یا خیر؟

یکی از مجموعه‌هایی ورزشی که در آن تنیس آموزش داده می‌شود، مجموعه ورزشی انقلاب است که بخشی خصوصی تمامی زمین‌های این مجموعه را اجاره کرده است. این بخش خصوصی که با نام «آپت» در مجموعه ورزشی انقلاب که زیر نظر وزارت ورزش و جوانان است، فعالیت دارد، رقم‌هایی باورنکردنی از متقاضیان آموزش تنیس دریافت می‌کند. رقم‌هایی که شاید فقط قشر مرفه جامعه از پس آن برآیند.

در  آپت، دو مربی خارجی به نام‌های تونی اندرویچ و آنتونی ویچ، حضور دارند. البته اصطلاح مربی برای آنها کاربردی ندارد چرا که این دو اصلا مربی نیستند و مدرک مربیگری ندارند. نرخ  این دو مربی بر اساس قیمت روز دلار محاسبه می‌‌شود. آنتونی ویچ و تونی اندرویچ رقمی رویایی برای  یک ساعت آموزش تنیس از متقاضیان دریافت می‌‌کنند. ساعتی 75 دلار! جالب اینکه تعرفه 75 دلاری با نرخ روز محاسبه می‌شود. اگر فرض را بر این بگیریم که دلار روز معادل 3800 تومان است، این دو مربی برای یک ساعت آموزش 285 هزار تومان دریافت می‌کنند! رقمی باورنکردنی در مجموعه ورزشی انقلاب که 10 متر با وزارت ورزش و جوانان بیشتر فاصله ندارد.

در سایت ATPWORIDTOUR (سایت رسمی اتحادیه تنیس‌بازان حرفه‌ای جهان) نوشته شده است: تونی اندرویچ 25 ساله اهل کرواسی است. بهترین رنکینگ او به 2014 برمی‌گردد که  در جایگاه 219 جهان بوده است. تونی اندرویچ از نهمین ماه سال 2016 دیگر رنکینگی در فدراسیون جهانی نداشته و آخرین رنکینگ او 1674 بوده است.

آنتونی ویچ، 29 ساله و اهل کرواسی بوده که وی در سال 2012 رنکینگ 119 را داشته است. او از اواسط سال 2016 دیگر در فدراسیون جهانی رنکینگی ندارد. آخرین رنکینگ آنتونی ویچ در فدراسیون جهانی 888 بوده است.

حال سوال اساسی این است که با وجود تعرفه‌های مصوب فدراسیون تنیس و مشخص بودن قیمت‌های آموزشی، چرا این رقم‌های زیاد برای آموزش از مردم آن هم در اماکنی که دولتی هستند از مردم دریافت می‌شود؟ این در حالی است که تعرفه  فدراسیون در گران‌ترین حالت برای مربی ایرانی 44 هزار تومان است (مصوب سال 95).

سوال دیگر اینکه برای این  دو فردی که مدرک مربیگری ندارند، توسط چه کسی و به چه دلیلی مجوز کار صادر شده است؟ فدراسیون تنیس یا در جریان این تعرفه‌ها قرار دارد یا ندارد که هر دو صورت نقطه تاریکی برای مدیران این فدراسیون محسوب می‌شود. اگر فدراسیون در جریان نیست که این رقم‌ها دریافت می‌شود، باید پرسید دقیقا نقش نظارتی مسئولان این فدراسیون کجاست و چرا از اتفاقاتی که در چند متری آنها رخ می‌دهد بی اطلاع هستند. اگر هم در جریان این مسائل قرار دارند که باید برای جامعه تنیس ایران تاسف خورد.

در پایان باید از مسئولان وزارت ورزش سوال کرد آیا به عنوان از این تعرفه‌های نجومی خبر دارند یا خیر.

منبع: تسنیم
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.