ازسرگیری فعالیت یک رآکتور هسته‌ای دیگر در ژاپن علی‌رغم مخالفت شدید افکار عمومی

علی‌رغم مخالفت شدید افکار عمومی در ژاپن، فعالیت یک رآکتور هسته‌ای دیگر در این کشور از سرگرفته شد.

ازسرگیری فعالیت یک رئاکتور هسته‌ای دیگر در ژاپن علی‌رغم مخالفت شدید افکار عمومی
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از خبرگزاری فرانسه، به رغم مخالفت شدید افکار عمومی ژاپن با فعالیت نیروگاه های هسته ای در ژاپن پس از فاجعه فوکوشیما،‌ گزارش‌ها امروز چهارشنبه حاکی است فعالیت یک رآکتور هسته ای دیگر در ژاپن از سرگرفته شده است. 

 در پی وقوع زمین لرزه مهیب مارس سال 2011 و سونامی بزرگی که موجب اخلال در فعالیت نیروگاه هسته ای فوکوشیما شد، دولت ژاپن همه رآکتورهای هسته ای این کشور را تعطیل کرد. حادثه فوکوشیما، وخیم ترین بحران هسته ای جهان پس از فاجعه چرنوبیل در سال 1986 به شمار می رود.  

با این همه و به رغم مخالفت افکار عمومی ژاپن،‌ تعدادی از این رآکتورها بار دیگر فعالیت خود را از سر گرفته اند و به چرخه تولید برق بازگشته اند. فعالیت رآکتور شماره چهار نیروگاه هسته ای تاکاهاما واقع در 350 کیلومتری غرب توکیو امروز چهارشنبه در پی رای دادگاه از سر گرفته شد. 

با وجود درخواست مکرر کارشناسان برای تغییر سیاست کنونی دولت در بخش انرژی در سریعترین زمان ممکن، شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن همچنان بر توسعه انرژی هسته ای تاکید دارد و آن را برای تامین انرژی مورد نیاز سومین اقتصاد بزرگ جهان ضروری می داند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار