رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم از خرید دو هزار و ۶۰۰ تن کلزا، سه هزار و ۵۰۰ تن جو و هزار تن گندم از کشاورزان قمی توسط دولت خبر داد.

خرید ۷ هزار تن محصول از کشاورزان قمی
به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، محمدرضا طلایی امشب در کارگروه تخصصی اقتصادی استان قم که در تالار امام جواد (ع) استانداری برگزار شد، با اشاره به اینکه از ۲۰ اردیبهشت ماه خرید تضمینی محصولات کشاورزی از جمله دانه‌های روغنی آغاز شده است، اظهار کرد: تا کنون دو هزار و ۶۰۰ تن کلزا، سه هزار و ۵۰۰ تن جو و هزار تن گندم خریداری شده است.
 
وی با بیان اینکه هزینه کلزا امسال در کمتر از ۴۸ ساعت به حساب کشاورزان واریز شده است، اضافه کرد: سه هزار تن از جو خریداری شده در بورس معامله شده است که پول آن طی یک هفته به کشاورزان پرداخت و باقیمانده آن نیز تا پایان سال توسط دولت تامین می‌شود.
 
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم خاطرنشان کرد: ۵۰ درصد هزینه گندم‌های کشاورزان توسط شرکت غله تامین شده است و باقیمانده آن بعد از اتمام مرحله خرید به آن‌ها پرداخت می‌شود.
 
وی با اشاره به اینکه سال گذشته نزدیک به ۸۰ تن جو در استان قم برداشت شده است، گفت: کشاورزان سال گذشته نزدیک به ۲۱ تن جو را به دولت فروخته و باقیمانده محصولات خود را به صورت مستقیم در بازار به فروش رساندند.
 
طلایی با تاکید بر اینکه امسال برای رفع مشکل انبار قراردادی را با شرکت غله منعقد کرده‌ایم، عنوان کرد: اکنون یک انبار ۱۰ هزار تنی در اختیار سازمان جهاد کشاورزی استان قم قرار گرفته است که سه هزار تن محصولات خریداری شده اخیر خود را در آن نگهداری می‌کنیم.
 
وی نسبت به پرداخت به موقع هزینه محصولات خریداری شده از کشاورزی قمی توسط دولت ابراز امیدواری کرد و افزود: امیدواریم بتوانیم بستری را فراهم سازیم تا کشاورزان بدون نیاز به بازارهای فروش محصولات خود را به صورت مستقیم در اختیار دولت قرار دهند.
 
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم یادآور شد: از نظر اقتصادی می‌توانیم در عرصه کشاورزی استان قم به نتایج مطلوبی برسیم، اما برای رسیدن به این نتایج باید از ظرفیت‌های جامع استفاده کنیم.
 
انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار