شیراز؛

فعالیت 54 روحانی در زندان های فارس

54 روحانی در زندان های فارس برای ترویج آموزه های دینی فعالیت می کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ سیدحشمت الله حیات الغیب مدیرکل زندان های فارس در دیدار با بهزاد مریدی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس پس از بازدید از زندان های مرکزی و کانون اصلاح و تربیت شیراز با اشاره به اینکه ترویج فرهنگ و آموزه های دینی با محوریت قرآن و نماز در اولویت برنامه هایی اصلاحی و تربیتی قرار دارد، گفت: ۵۴ روحانی در زندان های استان به صورت پاره وقت و تمام وقت فعالیت دارند.

حیات الغیب بیان کرد: کانون اصلاح و تربیت ویژه بزهکاران زیر 18 سال، مجتمع حرفه آموزی و کاردرمانی جرائم مواد مخدر، 3 بازداشتگاه و 20 مرکز اصلاحی و تربیتی در استان وجود دارد.

وی افزود: فارس از نظر جمعیت کیفری سومین و از نظر تعداد زندان، نخستین استان کشور محسوب می شود، و از نظر نوع جرایم، مواد مخدر و سرقت در صدر جرائم استان قرار دارد.

حیات الغیب با اشاره به اینکه از نظر جنسیت، 97 درصد زندانیان مرد و مابقی زن هستد، اظهار داشت: حدود یک هزار و 200 نفر از زندانیان محکوم مالی هستند و در بین جرائم مالی و تصادفات استان فارس بیشترین آمار را در سطح کشور دارد.

مدیرکل زندان های فارس ادامه داد: 70 هزار کتاب با عناوین مختلف در کتابخانه زندان های استان وجود دارد که مسابقات کتابخوانی در مناسبت های مختلف بین زندانیان برگزار می شود.
انتهای پیام/ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.