حاج شعبان مطیع ولایت بود

پنجم خرداد ماه بود که خبر شهادت سردار شعبان نصیری پس از حدود 38 سال مجاهدت و ایثار منتشر شد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، نجم خرداد ماه بود که خبر شهادت سردار شعبان نصیری پس از حدود 38 سال مجاهدت و ایثار منتشر شد. وی که از پیشکسوتان دفاع مقدس بود، عاقبت در دفاع از حریم اهل بیت در عملیات آزادسازی موصل به شهادت رسید و پیکر مطهرش نهم خردادماه با حضور گسترده مردم در بهشت زهرا به خاک سپرده شد.

سلمان نصیری فرزند شهید که ساعاتی قبل از شهادت با پدر تماس تلفنی داشته، در گفت و گو با «جوان» می‌گوید: با پدر تماس گرفتم و متوجه شدم که با یک لودر در حال جاده‌کشی است. به ایشان گفتم: شما فرمانده هستید، چرا خودتان پشت لودر نشسته‌اید، در پاسخ گفت: بچه‌ها نیستند و کار نباید روی زمین بماند.  فرزند شهید ادامه می‌دهد: همیشه روحیه خستگی ناپذیر پدر برایم عجیب بود. او در طول روز در مصاف با دشمن جنگیده بود و در خط مقدم فرماندهی حضور داشت، حالا در نیمه‌های شب کار جاده‌سازی را شخصاً به دست گرفته بود تا مبادا در امر جهاد خللی ایجاد شود.
 
وی با اشاره به خصوصیات اخلاقی پدر می‌گوید: ایشان به تمام معنا بی ادعا بود. درجه‌اش سرداری بود اما سردوشی نگرفت و گفت می‌خواهم خصلت بسیجی‌ام را از دست ندهم. می‌ترسم این درجات از یادم ببرند که من یک نیروی بسیجی ساده‌ام.  وی می‌افزاید: شهید نصیری شخصیتی فعال و پر تحرک و به روزی داشت. تا زمانی که جنگ سخت بود در میدان نبرد سخت حاضر بود و با آغاز جنگ نرم دشمن وارد این عرصه شد و هر کاری که از دستش بر می‌آمد انجام می‌داد. دغدغه‌های شهید به روز بود. هر زمان که کنار پدر بودیم بحث درباره مسائل روز بود.
این فرزند شهید تأکید می‌کند: پدر مطیع ولایت بود. اگر صحبتی از طرف رهبری مطرح می‌شد، برای ایشان در حد شعار باقی نمی‌ماند. برای ایشان جهاد همیشگی بود. یک روزی این مجاهدت در خط مقدم و جبهه بوده و یک زمانی هم در حوزه اقتصادی یا جبهه فرهنگی. عاقبت شهادت مزد تمام تلاش‌های خالصانه‌اش شد.
 
سردار شهید شعبان نصیری از رزمندگان و فرماندهان دفاع مقدس بود که در قرارگاه نصرت همجواری با سرداری چون شهید علی هاشمی را تجربه کرده بود. وی بعدها نیز در زمره فرماندهان لشکر 9 بدر و همین طور لشکر 10 سیدالشهدا(ع) قرار گرفت. شهید نصیری پس از فتنه داعش و تکفیری‌ها در عراق، حضور مستشاری در این کشور داشت و به مدت چهار سال در این کسوت خدمت کرد. وی که به زبان عربی تسلط کامل داشت، در بسط و هدایت نیروهای حشدالشعبی تأثیرگذار بود. سردار نصیری همراهی با نیروهای مردمی عراق را تا به آنجا ادامه داد که اکنون شمارش معکوس برای نابودی کامل داعش در عراق رو به اتمام است.
دلنوشته محسن رضایی برای حاج شعبان نصیری نامش شعبان نصیری است؛ نامی زیبا و ماندگار و شگفت آنکه در آخرین روز ماه شعبان و بر آستان حلول رمضان در حین پاکسازی آخرین سنگرهای داعش در غرب موصل به شهادت رسیده است تا قبل از آغاز ضیافت الهی، به عیش ابدی رسیده باشد و روزه عشق را با رایحه آسمانی دوست افطار کند. در خانه او به قاب عکسی خیره‌ایم که لبخندش را چون هلال روشن ماه قاب گرفته است. آنچه از او در قاب خاطره باقی است، مسئولیت شناسی، پشتکار و کادرسازی به ویژه در سپاه پاسداران کرج است. شهید شعبان نصیری، پس از ۳۵سال مجاهدت در نبرد با تروریست‌های تکفیری به فیض شهادت نایل آمد. راهش پر رهرو باد.

منبع: جوان آنلاین

 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.