شیراز؛

انجام وارنیش فلوراید رایگان برای دانش آموز

وارنیش فلوراید رایگان برای 24 هزار و 730 دانش آموز انجام شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ دکتر عبدالحسین فرح بخش رئیس مرکز بهداشت شهدای والفجر گفت:  وارنیش فلوراید رایگان با همیاری 113داوطلب سلامت فعال، برای 24 هزار و 730  دانش آموز پسر و دختر مقطع ابتدایی تحت پوشش مركز بهداشت شهدای والفجر، انجام شد.  

 
وی ادامه داد: با توجه به تاثیر فلوراید در افزایش مقاومت دندان و كمبود میزان فلوراید آب در بیشتر مناطق كشور، یكی از بهترین راه های رفع این کمبود، وارنیش فلوراید است.
 
دکتر عبدالحسین فرح بخش هدف اصلی طرح وارنیش فلوراید را كاهش میزان پوسیدگی به ویژه در دندان های دائمی و شیری عنوان کرد و افزود: با توجه به آسیب پذیرتر بودن دندان در ابتدای رویش، اولویت اول دانش آموزان ابتدایی، دو بار در سال است، كه در مراحل بعد، كودكان دو تا 6 سال را هم می توان تحت پوشش قرار داد.
 
وی تصریح کرد: اطلاع رسانی به خانواده ها در مورد وارنیش بویژه در كودكانی كه دارای پوسیدگی های گسترده هستند، علاوه بر رعایت بهداشت دهان و دندان و رفع نگرانی از آن ها با توجه به کسب اطلاعات اشتباه از منابع غیر علمی، می تواند گام بزرگی در كاهش میزان پوسیدگی كودكان باشد.
 
دکتر فرح بخش، اضافه کرد: با توجه به اینكه وارنیش تراپی در خدمات سطح یک دندانپزشكی در طرح تحول نظام سلامت است، بیشتر مراقبان سلامت و مربیان بهداشت مدارس، در این طرح شركت می کنند.
 
این طرح در سال های گذشته به صورت دهان شویه هفته ای یک بار در مدارس انجام می گرفت، اما با توجه به تاثیر بهتر و كاهش شدید اثرات سوء وارنیش از سال 92 وارنیش فلوراید جانشین دهانشویه شد.

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار