آغاز مرحله دوم وارنیش فلورایدتراپی دانش‌آموزان شهرستان بوشهر

رئیس مرکز بهداشت شهرستان بوشهر آغاز دومین مرحله‌ی وارنیش فلوراید تراپی دانش آموزان در سال تحصیلی ۹۶-۹۵ خبر داد.

آغاز مرحله دوم وارنیش فلورایدتراپی دانش‌آموزان شهرستان بوشهربه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، حسن فخرایی اظهار داشت: به‌منظور فرهنگ‌سازی و افزایش مراقبت‌های بهداشت دهان و پیشگیری از پوسیدگی دندان و همچنین به دنبال اجرای برنامه طرح تحول نظام سلامت از سال ۹۴ تاکنون، طرح وارنیش فلوراید تراپی به‌طور جامع و گسترده در هر سال در ۲ نوبت برای همه دانش آموزان مقطع ابتدایی در سراسر کشور، ارایه می‌شود.

وی اضافه کرد: وارنیش فلورایدتراپی روشی ساده برای جلوگیری از پوسیدگی دندان‌ها است که به‌صورت رایگان توسط پرسنل مرکز بهداشت شهرستان برای دانش آموزان در مدارس و در مراکز خدمات جامع سلامت برای کودکان ۶-۳ ساله انجام می‌شود. فلوراید یک ماده طبیعی است که در ساختمان دندان نفوذ کرده و باعث مقاومت دندان در برابر پوسیدگی می‌شود و وارنیش فلوراید ماده‌ایی نیمه مایع چسبنده و حاوی فلوراید است که در تمامی سطح دندان به‌تدریج فلوراید آزاد می‌کند و باعث کاهش ۲۰ تا ۶۰ درصد پوسیدگی دندان می‌شود.

وی گفت: از اجرای مرحله‌ دوم وارنیش فلورایدتراپی دانش آموزان تا ۳۰ فروردین ۹۶ حدود ۳۱ درصد دانش آموزان خدمت را دریافت کرده و برای هرچه موفق آمیز بودن این برنامه همکاری بیشتر والدین دانش آموزان با پرسنل مراکز خدمات جامع سلامت را می‌طلبد و امید است با این همکاری قدمی در راستای جامعه‌ای سالم با فرزندانی شاداب برداشته شود.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان بوشهر افزود: با توجه به نتایج ابتدایی دومین بررسی پژوهش در وضعیت ریزمغذی‌های کشور-۱۳۹۱ کمبود ویتامین D در تمامی گروه‌های سنی و جنسی به درجات مختلف مشهود است. این برنامه که از مهرماه سال تحصیلی ۹۶-۹۵ آغاز و تا خردادماه سال جاری ادامه خواهد داشت تعداد ۱۹ هزار و ۸۰۰ دانش‌آموز (دختر و پسر) تحت پوشش، به‌صورت ماهیانه یک عدد قرص ژله‌ای ۵۰ هزار واحدی ویتامین دی دریافت می‌کنند و طی این برنامه مجموعا ۱۷۸ هزار و ۲۰۰ عدد قرص ویتامین دی توسط مرکز بهداشت شهرستان بوشهر بین دانش آموزان توزیع می‌شود.

این مقام مسئول افزود: آموزش‌های لازم در خصوص فواید مصرف، عوارض و نشانه‌های کمبود سایر اطلاعات توسط پرسنل مراکز خدمات جامع سلامت از طریق برگزاری کلاس‌های آموزشی در اختیار دانش آموزان قرار می‌گیرد.

انتهای پیام /پ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.