آوا فیاض در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

تئاتر شهر، قلب تپنده تئاتر است

هر کس در ذهن خود به این فکر کند که بازیگری، جذاب است می‌تواند بیننده نمایش ما باشد.

آوا فیاض کارگردان نمایش «به طرز غریبی» در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص هدف از اجرای این نمایش گفت: من سال‌هایی که دستیار کارگردان بوده‌ام با علاقه‌مندان بازیگری زیادی روبه‌رو شدم و رفتار آن‌ها و رفتار عوامل با علاقه‌مندان را دیده‌ام. من ابتدا می‌خواستم فیلم مستند بسازم ولی به علت اینکه تئاتر تأثیرگذاری بیشتری دارد، این هدف را در حوزه تئاتر در پیش گرفتم.

وی پیرامون ملاک انتخاب بازیگران اثر خود اظهار داشت: من عوامل بازیگر را می‌شناختم و با مشکلات و دغدغه‌های آن‌ها هم آشنا بودم. در ابتدا بازیگران دیگری داشتم ولی به علت فشار زیاد کاری، ما را تنها گداشتند و دو نفر ماندند و ما با گروه جدید در حال حاضر نمایش را بر روی صحنه می‌بریم.

فیاض در خصوص رضایت از سالن «پلاتو اجرا تئاتر شهر» تصریح کرد: سالن کوچک است ولی برای کار ما بسیار مناسب است چرا که؛ کار ما ارتباط مستقیم با مخاطب دارد. هر چه ارتباط بین مخاطب و بازیگر، بیشتر باشد تماشاگران بیشتر در عمق نمایش می‌روند و تأثیرگذاری آن هم بیشتر است. من می‌توانستم در سالن خصوصی اجرا بروم، ولی دلم می‌خواست در جایی، هنرم را بر روی صحنه ببرم که قلب تپنده تئاتر در آن جا وجود دارد.

کارگردان نمایش «به طرز غریبی» درباره تعیین گروه سنی برای نمایش خود، خاطرنشان کرد: هر مقطع سنی می‌تواند نمایش را ببیند و محدودیت ندارد چرا که؛ محدودیت در انسان‌های عاشق بازیگری، امری محال است. هر کس در ذهن خود به این فکر کند که بازیگری، جذاب است می‌تواند بیننده نمایش ما باشد. ولی من بیشتر سعی کرده‌ام که دانشجویان رشته بازیگری در حوزه‌های مختلف را مدنظر قرار بدهم.

آوا فیاض در پایان در خصوص تأثیر حضور چهره‌ها در فروش بلیت تئاتر گفت: تئاتر بیشتر درباره اهالی تئاتر است. اگر حوزه روابط عمومی و تبلیغات کار خود را به درستی انجام بدهد دیگر بحث حضور چهره‌ها در نمایش و دغدغه فروختن یا نفروختن بلیت‌ها وجود نخواهد داشت. اگر کسی معتقد باشد که کار باکیفیت تولید می‌کند و اطلاع‌رسانی درست متناسب با نیاز مخاطب انجام بدهد، پس اثرش، پرفروش خواهد بود این در حالی است که در تئاتر یک فاکتور هرگز ملاک نیست.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.