کرمانشاه؛

چه ظرفی برای توزیع نذر مناسب است

یک متخصص تغذیه از همه افرادی که اقدام به توزیع نذورات می‌کنند خواست، جهت حفظ سلامت افراد با استفاده از ظروف یکبار مصرف بهداشتی این کار را انجام دهند.

  به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ بهشته النگ  با اشاره به افزایش توزیع نذورات در ماه مبارک رمضان و بویژه شب‌های قدر، گفت: این توزیع نذورات باید به شیوه سالم و بهداشتی صورت گیرد و در همین راستا توصیه می‌شود افراد از ظروف یک بار مصرف بهداشتی استفاده کنند.

وی افزود: استفاده از ظروف یک بار مصرف شفاف و روشن برای نذورات گرمی مانند انواع غذا و یا چای و شیر داغ به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود.

النگ تصریح کرد: بر اساس حرارت، موادی از این ظروف جدا شده و وارد محتویات داخل ظرف می‌شود که سرطان زاست و مصرف آن به هیچ عنوان توصیه نمی شود.

این متخصص تغذیه افزود: برای توزیع نذورات گرم در وهله اول توصیه به استفاده از ظروف یکبار مصرف جدید آلومینیومی است که سالم‌ترین نوع ظروف یکبار مصرف هستند.

وی افزود: در صورت میسر نشدن تهیه این ظروف، ظروف یکبار مصرف گیاهی برای توزیع نذورات داغ توصیه می شود.

النگ تصریح کرد: پیش تر از استفاده از انواع ظروف یکبارمصرف، توصیه می‌شود نذورات در بشقاب یا قابلمه‌های معمولی توزیع شود و افرادی که می‌خواهند نذری بگیرند از قبل ظروف خود را بیاورند.

وی افزود: همچنین افراد می‌توانند نذورات خود را به محل هایی مانند سرای سالمندان، بیمارستان و اماکن مشابه بدهند که در آنجا ظروف مناسب برای توزیع این نذورات نیز مهیا است.

این متخصص تغذیه خاطرنشان کرد: استفاده از ظروف یکبار مصرف شفاف برای توزیع نذورات سرد مانند شربت بلامانع است.

انتهای پیام/ز

برچسب ها: کرمانشاه ، نذری ، ظرف ، بهداشت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار