مشهد؛

مشکل توقف کامیون های ترانزیتی در مرز دوغارون به طور موقت رفع شد

مدیر کل دفتر هماهنگی امور اقتصادی و بین الملل استانداری خراسان رضوی گفت: افزایش حجم تردد کامیون های ترانزیتی در پایانه مرزی دوغارون منجر به توقف بیش از حد کامیون ها شده بود که با انجام اقداماتی به صورت موقت این مشکل برطرف شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از مشهد ، علی رسولیان افزود: به خاطر تحولاتی که در کشور افغانستان به وجود آمده، تقاضا برای ترانزیت خروجی از ایران افزایش یافته و روزانه به 250 کامیون رسیده که برای اقتصاد استان مثبت است.

وی گفت: با وجود این، محدودیت ها و کمبودهایی در هر دو سوی مرز دوغارون وجود دارد که پاسخگوی افزایش تردد کامیون های ترانزیتی نبوده و این مساله منجر به توقف و معطلی رانندگان شده است.
مشکل توقف کامیون های ترانزیتی در مرز دوغارون به طور موقت رفع شد
مدیر کل دفتر هماهنگی امور اقتصادی و بین الملل استانداری خراسان رضوی با بیان اینکه مسیر خروجی استان به سمت افغانستان بسیار محدود است، افزود: در دو هفته اخیر اقدامات موقتی برای تسهیل تردد کامیون ها انجام شد که شامل افزایش تجهیزات، نیروهای مرزبانی برای نظارت و نیروهای مربوط به کنترل گذرنامه می شود.

رسولیان گفت: همچنین با سرکنسول ایران در افغانستان و رئیس اتاق بازرگانی آن کشور،‌ مذاکراتی انجام گرفت تا شرایط برای تردد کامیون ها در آن سوی مرز تسهیل شود.

وی گفت: در آن سوی مرز محدودیتی در تردد کامیون ها از سوی طرف افغانستانی وجود دارد که مربوط به خرابی یکی از باسکول های آنها می شود و این مساله میزان پذیرش کامیون های ترانزیتی را کاهش داده است.

مدیر کل دفتر هماهنگی امور اقتصادی و بین الملل استانداری خراسان رضوی افزود: مرز دوغارون نیاز به تاسیسات و امکانات جدیدی از هر دو طرف ایرانی و افغانستانی دارد و باید فضا گسترش یابد و عبور و مرور ساماندهی شود تا کامیون های ترانزیتی با هر تعداد، مشکلی برای عبور از مرز نداشته باشند.
22 پایانه مرزی جاده ای و 10 پایانه آبی در کشور وجود دارد که چهار پایانه مرزی دوغارون، باجگیران، سرخس و لطف آباد در خراسان رضوی فعالیت دارند.

روزانه حدود 230 دستگاه کامیون از پایانه مرزی دوغارون وارد خاک افغانستان می شود.

انتهای پیام// م.م


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.