پورابراهیمی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان خبر داد

نظارت بر بانک مرکزی درباره «موسسه کاسپین» با اعمال ماده 236

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس از اعمال ماده 236 از بانک مرکزی درباره موسسه کاسپین خبر داد.

محمدرضا پورابراهیمی نماینده مردم کرمان و راور در گفتگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ از بررسی تخلفات موسسات غیرمجاز در کمیسیون اقتصادی مجلس خبر داد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: همچنین در حال حاضر اعمال ماده 236 درباره تخلفات موسسه کاسپین از بانک مرکزی در دستور کار کمیسیون اقتصادی مجلس قرار دارد.

پورابراهیمی با اشاره به عدم جمع‌بندی جلسات مربوط به کاسپین در کمیسیون متبوع خود بیان داشت: اعمال ماده 236 از بانک مرکزی درباره موسسه کاسپین پس از تعطیلات مجلس مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

وی در ادامه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا ورود شورای عالی امنیت ملی به موسسات غیرمجاز می‌تواند راه گشا باشد یا خیر؟ اظهار داشت: معتقدم ابتدا باید دستگاه قضا در این زمینه تصمیم‌گیری کند.

گفتنی است در ماده 236 آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی هرگاه حداقل 10‌ نفر از نمایندگان و یا هر کدام از کمیسیون‌ها، عدم رعایت شئون و نقض یا استنکاف از اجرای قانون یا اجرای ناقص قانون توسط رئیس جمهور یا وزیر یا مسؤولان دستگاه‌های زیرمجموعه آنان را اعلام کنند، موضوع بلافاصله از طریق هیأت رئیسه برای رسیدگی به کمیسیون ذی‌ربط ارجاع می‌شود.

همچنین کمیسیون حداکثر طی 10 روز موضوع را رسیدگی و در صورت وارد بودن با اظهارنظر صریح، گزارش خود را از طریق هیأت ‌رئیسه به مجلس ارائه می‌دهد.

طبق تبصره یک این ماده چنانچه نظر مجلس بر تأیید گزارش باشد موضوع برای رسیدگی به قوه قضاییه و سایر مراجع ذی‌صلاح ارسال می‌شود تا خارج از نوبت و بدون تشریفات دادرسی رسیدگی کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار