استقبال آمریکا از تصمیم گروه اقدام مالی(FATF) در مورد تهران

یک مقام وزارت خارجه آمریکا از استقبال واشنگتن از تصمیم گروه اقدام مالی(FATF) در مورد تهران خبر داد.

استقبال آمریکا از تصمیم گروه اقدام مالی(FATF) در مورد تهرانبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، پایگاه اینترنتی المانیتور نوشت:آمریکا از اقدام گروه اقدام مالی (fatf)در مورد ایران استقبال کرد.

المانیتور افزود: دولت ترامپ ازتصمیم گروه اقدام مالی مبنی بر تمدید تعلیق اقدامات متقابل این کار گروه، ضد ایران استقبال و همچنین از اقدام این موسسه در نگه داشتن نام ایران در فهرست سیاه تمجید کرد.

یک مقام وزارت خارجه آمریکا در این باره گفت: ما از تصمیم FATF که طبق آن نام ایران در جدیدترین بیانیه عمومی FATF - که به عنوان لیست سیاه شناخته می‌شود- باقی می‌ماند و اقدامات تقابلی علیه این کشور را تعلیق می‌کند حمایت می‌کنیم. ایالات متحده، در نگرانی‌های مربوط به تأمین مالی تروریسم از جانب ایران با FATF اشتراک‌نظر دارد.

وی افزود:با توجه به نقائص موجود در نظام پولشویی و مقابله با تأمین مالی تروریسم در ایران، FATF تصمیم گرفت که اقدامات تقابلی را رفع نکند، بلکه تعلیق اقدامات تقابلی را موقتاً تمدید کند. FATF نظارت بر پیشرفت‌های ایران درباره این برنامه اقدام به منظور رفع نقائص نظام پولشویی و مقابله با تأمین مالی تروریسم را ادامه خواهد داد و در صورت لزوم، گام‌های بیشتر را برخواهد داشت. 

 

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار