ادبیات در هفته‌ای که گذشت؛

نامزدهای جشنواره قلم زرین معرفی شدند/ «قیام موشک‌ها» در نخلستان سازمان اوج

با اعلام اسامی آثار راه یافته به دور پایانی جشنواره قلم زرین، هشت عنوان کتاب در حوزه داستان کودک و نوجوان معرفی شد.

ادبیاتبه گزارش خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  در هفته گذشته با اعلام اسامی آثار راه یافته به دور پایانی جشنواره قلم زرین، هشت عنوان کتاب در حوزه داستان کودک و نوجوان معرفی شد.

در این میان یکی از آثار مجموعه «حماسه های ایرانی» با عنوان «سورنا» نیز به چشم می‌خورد.

بر این اساس، انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سال گذشته با انتشار این مجموعه شیوه‌ای نوین را در معرفی بزرگ مردان ایرانی به نوجوانان آغاز کرد. «سورنا» داستان زندگی سردار بزرگ سیستانی است که به قلم ابراهیم حسن‌بیگی منتشر شده است.

 

* در هفته گذشته، پیکر زنده‌یاد کورش اسدی با حضور نویسندگان، شاعران، مترجمان و علاقه‌مندان وی از مقابل خانه هنرمندان به سمت خانه ابدی در قطعه نام‌آوران بهشت زهرا (س) بدرقه شد.

وی ساعت ۲۳ روز جمعه (دوم تیرماه) در منزل شخصی خود در تهران درگذشت. «باغ ملی»، «بوکه‌باز»، «کوچه ابرهای گمشده» و «گنبد کبود» آثار منتشر شده از این نویسنده مطرح کشورمان است.

 

* آیین شب شاعر «قیام موشک‌ها» عصر شنبه سوم تیر ماه در نخلستان سازمان اوج برگزار شد. در این مراسم که به مناسبت سیلی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به تکفیری‌های داعش برگزار می‌شد، علاوه بر اهالی شعر و ادب و فرهنگ، سردار محمدعلی حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و فرمانده عملیات لیلةالقدر نیز به عنوان مهمان ویژه حضور داشت.

در بخش ابتدایی برنامه تعدادی از شعرا نظیر محسن کاویانی، میلاد عرفان پور، محمدمهدی سیار، کیومرث عباسی قصری، علیرضا قزوه، ناصر فیض و... اشعار خود را پیرامون عملیات لیلةالقدر، جریانات تکفیری، عربستان سعودی و... خواندند.

سردار حاجی‌زاده که برای نخستین بار پس از عملیات لیلةالقدر درباره این عملیات سخن می‌گفت، ضمن تجدید خاطره شهید حسن طهرانی‌مقدم و نقش محوری این شهید در پیشرفت‌های موشکی جمهوری اسلامی ایران، درباره این عملیات و برخی شایعات و اظهارات محافل صهیونیستی در خصوص اینکه برخی موشک‌های شلیک شده سپاه به اهداف نخورده و به مناطق دیگر مثل عراق اصابت کرده است، اظهار داشت: آنچه این افراد به اصطلاح کارشناس از آن نام برده‌اند، در واقع بدنه جدا شده موشک‌ها (موتور) بود که در عراق به زمین خورد.

 

 

انتهای پیام/

 

رویدادهای ادبی هفته اول تیرماه 96

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار