کرمان؛

از ظرفیت مردم برای اصلاح فرهنگ ترافیک استفاده شود

رئیس پلیس راه شمال استان گفت: آموزش و ارتقاء فرهنگ ترافيک در کاهش وقوع تصادفات و اصلاح ترافیک در سطح جامعه نقش بسزایی دارد.

از ظرفیت مردم برای اصلاح فرهنگ ترافیک استفاده شودبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان و بنا براعلام پایگاه خبری پلیس ، سرهنگ يوسف نجفی گفت: آموزش و فرهنگ سازی نقش بسزايی در اصلاح ترافيک در سطح جامعه دارد.

وی با اشاره به اينکه موضوع ترافيک نياز به يک کار جمعي دارد، تصريح کرد: فرهنگ‌سازی رفتار ترافيکی و آموزش فرهنگ ترافيک، موثرترين روش در کاهش تصادفات رانندگی است.

نجفی سه عامل انسان، جاده و خودرو را کاربر اصلی ترافيک در جامعه دانست و بيان داشت: مشارکت مردم، تضمين کننده ارتقاء سطح آگاهی ‌ها و پيشگيری از وقوع تصادفات است.

نجفی با تاکيد بر اينکه نيروی انتظامی در راستای ارتقاء فرهنگ عمومی جامعه، تلاش‌ زيادی را در دستور کار قرار داده است، افزود: ارتقاء ارتباط متقابل پليس با جامعه، گره‌گشای بسياری از مشکلات، معضلات و آسيب‌های اجتماعی و ترافيک است.

وی اضافه کرد: با توجه به رشد سريع شهرها و افزايش ترافيک در جاده‌ها، مسئله ترافيک و تصادفات بيشتر نمود يافته است و پليس به منظور کاهش تصادفات و سوانح جاده‌ای علاوه بر اعمال قانون، با حضور در بين آحاد جامعه نسبت به ارتقاء آگاهی شهروندان نيز اقدام مي‌کند.

نجفی در پايان انضباط‌ بخشی و فرهنگ سازی را دو رسالت مهم پليس در جامعه برشمرد و گفت: استفاده از ظرفيت‌های مردمي و ساير سازمان‌های دولتی و غيردولتی برای اجرای فرهنگ صحيح ترافيک در جامعه لازم و ضروری است.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار