کرمان؛

معادن بهترین جایگزین نفت

معاون توسعه صادرات کالا و خدمات سازمان توسعه تجارت ایران گفت: ما به فرهنگ نفتی مبتلا هستیم که در روش زندگی ما نیز تاثیر خود را گذاشته و امروز سخت نیاز داریم که فرهنگ نفتی را تغییر دهیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  ، محمدرضا مودودی افزود: متاسفانه هنوز نگه خام فروشی غالب است و هنوز می خواهیم محصولات خود را دم در کارخانه بفروشیم.
وی با اشاره به اینکه وابستگی زیادی به نفت داریم، ادامه داد: یکی از بهترین گزینه های جایگزین برای نفت، معدن است و باید زنجیره ارزش آن را هر چه سریعتر تکمیل کنیم.
معاون توسعه صادرات کالا و خدمات سازمان توسعه تجارت ایران بیان کرد: دوره تولید انبوه گذشته و این تنها به واحد صنعتی ندارد و این تولید انبوه در دانشگاه ها ، نحوه قوانین و مقررات و حجم بالای دستگاه ها و ادارات می بینیم و همه اینها باید به سمت موج چهارم حرکت کند.
مودودی تصریح کرد: برای درک اینکه دنیای ما باید تغییر کند، فرصت طلایی ایجادشده و همه کشورها با هم در موج چهارم قرار گرفته اند و باید از مزیت های خود به بهترین شکل استفاده کنیم.
وی گفت: اگر احساس می کنیم که تجارت و صنعت ما نیاز به تحول دارد باید به پرسش های امروز، پاسخ های امروز بدهیم و سازمان توسعه تجارت این آمادگی را دارد.
معاون توسعه صادرات کالا و خدمات سازمان توسعه تجارت ایران با اشاره به اینکه استان کرمان در صادرات کشور در سال گذشته چشمگیر بوده است، گفت: بخشی از صادرات انجام شده از سایر مرزها نیز مربوط به استان کرمان است که این استان در این زمینه ها از مزیت های نسبی کشور است.
مودودی ادامه داد: معدن، استخراج، اکتشاف، فرآوری و صادرات هزینه های جانبی زیادی را تحمیل می کندکه می تواند موجب افت رقابت در بازارها شود.
وی اظهار کرد: به نظر می رسد که شاخص های رقابت، امروز تنها در تولید کیفیت و با قیمت پائین نیست بلکه در حال حاضر تنها شرکت هایی موفق هستند که کل چرخه تولید تا مصرف را مدیریت کنند.
معاون توسعه صادرات کالا و خدمات سازمان توسعه تجارت ایران بیان کرد: ما باید با رویکرد فرایندی مزیت های نسبی خود به بهترین شکل ممکن استفاده کنیم.
انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.