توافق مقامات نظامی آمریکا، ژاپن و کره جنوبی برای وارد کردن فشارهای شدید به کره شمالی

در پی جدیدترین آزمایش موشکی پیونگ‌یانگ، مقامات نظامی کره جنوبی، آمریکا و ژاپن درباره اعمال حداکثر فشار‌ها بر کره شمالی توافق کردند.

توافق مقامات نظامی آمریکا، ژاپن و کره جنوبی برای وارد کردن فشارهای شدید به کره شمالیبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، مقامات نظامی کره جنوبی، آمریکا و ژاپن روز چهارشنبه با اعمال حداکثر فشار‌ها بر کره شمالی به منظور بازگرداندن این کشور به میز مذاکرات موافقت کردند.

خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی به نقل از وزارت دفاع این کشور اعلام کرد «چانگ کیونگ سو»، کفیل دفتر برنامه‌ریزی سیاسی وزارت دفاع کره جنوبی، دیوید هالوی، معاون وزیر دفاع آمریکا در امور امنیت آسیا و اقیانوس آرام، و ساتوشی مائدا، مدیر کل دفتر سیاست دفاعی ژاپن، در ویدئو کنفرانسی با اعمال حداکثر فشار‌ها بر کره شمالی موافقت کردند.

این مقامات شلیک موشک بالستیک قاره‌پیمای کره شمالی را محکوم و آن را نقض قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل اعلام کردند.

مقامات نظامی کره جنوبی، آمریکا و ژاپن همچنین توافق کردند کره شمالی «تهدیدی جدی برای صلح و امنیت جهانی» است و بر اهمیت هماهنگی‌ها با هدف خلع سلاح کامل و غیرقابل بازگشت خلع سلاح هسته‌ای شبه جزیره کره تاکید کردند.

کره شمالی چهارم ژوئیه از آزمایش موفقیت‌آمیز نخستین موشک بالستیک قاره‌پیمای این کشور خبر داد و این اقدام واکنش‌های شدیدی را به دنبال داشت.

این در حالیست که روسیه اطلاعات راداری را به سازمان ملل متحد ارائه کرد که نشان می‌دهد موشک بالستیک چهارم ژوئیه گذشته کره شمالی، یک موشک میان‌برد بوده و آن طور که پیونگ‌یانگ و واشنگتن اعلام کردند موشک قاره‌پیما نبوده است.

وزارت دفاع روسیه در نامه‌ای، اطلاعات مرتبط با این آزمایش موشکی کره شمالی را به دبیرخانه و شورای امنیت سازمان ملل متحد ارائه کرد.

انتهای پیام/

مقامات نظامی آمریکا، ژاپن و کره جنوبی برای وارد کردن فشارهای بیشتر به کره شمالی توافق کردند

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار