اردبیل؛

ابتلای 35 درصد افراد بالای ۲۵ سال در اردبیل به بیماری فشار خون

35 درصد افراد بالای ۲۵ سال استان اردبیل دارای فشار خون هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، قدرت اخوان اکبری رییس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل در حاشیه بازدید از مراکز اورژانس بیمارستان های اردبیل افزود: مصرف بیش از حد نمک، برخورداری از رژیم غذایی نامناسب، بیماری های قلبی و عروقی، فشارهای عصبی و در نتیجه استرس و اضطراب و... از دلایل این امر است .

وی با اشاره به آمارهای بالای مصرف نمک و شکر و روغن گفت: هم اکنون در کشور ما مصرف نمک دو تا سه برابر جهانی، روغن ۲.۵ برابر و شکر سه برابر بیشتر از دنیا است و البته استان اردبیل نیز وضعیت مطلوبی از این حیث ندارد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان در عین حال از اضافه وزن و چاقی ۷۰ درصد از افراد بالای ۱۸ سال در اردبیل خبر داد و افزود: این آمار در قند خون شامل ۱۳ درصد افراد بالای ۲۵ سال و در چربی خون شامل ۴۴ درصد است.

وی علت مبتلا شدن افراد به بیماریهای قلبی، عروقی را ماشینی شدن جامعه و آپارتمان نشینی، عدم تحرک و عدم تغذیه سالم برشمرد و ادامه داد: متاسفانه بیماری های شایع در سالهای اخیر از بیماری های عفونی به غیرواگیر تبدیل شده است.

اخوان اکبری بیان داشت: براین اساس بیماری های عفونی و واگیردار که پیش از این از علل شایع مرگ و میر بود با صنعتی شدن جوامع مهار شد اما به علت تغییر الگوی زندگی بیماری های غیرواگیر مثل سرطان، دیابت، کلسترول بالا، چاقی، بیماری های تنفسی و قلبی و عروقی در جامعه زیاد شده و همه ساله به این مشکلات افزوده می شود.

وی تصریح کرد: در جامعه ما بیماری های غیرواگیر مثل امراض داخلی، قلبی و عروقی، دیابت، فشار خون، سرطانها، بیماری های تنفسی و چاقی به شدت افزایش یافته است.

 

انتهای پیام/ع

ابتلا به بیماری فشار خون

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار