کرمان؛

خسارت‌ به نخلستان‌های ریگان در پی گرمای شدید و توفان شن

مدیر جهاد کشاورزی ریگان گفت: گرمای بی‌سابقه و وزش توفان‌های شدید شن موجب ریزش محصول خرما و خشکیدگی خوشه‌های آن در تمام نخلستان‌ها شد.

خسارت‌ به نخلستان‌های ریگان در پی گرمای شدید و توفان شنبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ؛ رسول‌بخش بامری مدیر جهاد کشاورزی ریگان امروز در حاشیه بازدید از نخلستان‌های خسارت‌دیده ریگان اظهار داشت: خسارت ریزش محصول و خشکیدگی خوشه‌های خرما طی چند روز در باغ‌های نخیلات ریگان تشدید یافته است.

وی بیان داشت: کشاورزان ریگانی نیز با توجه به گرمای شدید و وزش توفان‌های شن توصیه‌های فنی جهاد کشاورزی را در این زمینه عملیاتی نکرده‌اند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ریگان ابراز داشت: به دلیل بحرانی بودن شرایط کشاورزی و خسارت زیاد به نخل‌داران، کارشناسان جهاد کشاورزی برای برآورد خسارت و توصیه به کشاورزان در راستای جلوگیری از خسارت در تمام نخلستان‌های شهرستان حضور می‌یابند.

بامری تصریح کرد: گرمای بی‌سابقه در شهرستان ریگان موجب شد که نخل‌های خرما توان آن را نداشته باشند و این امر به کشاورزان خسارت وارد کرد.

وی با اشاره به اینکه خسارت در تمام باغ‌های کشاورزان شهرستان مشاهده شده است، اذعان داشت: در بعضی از باغ‌ها خسارت 100 درصد بوده و در بعضی دیگر که کمتر مشاهده شده در حال افزایش پیدا کردن است.

بامری عنوان کرد: از نخل‌داران ریگانی درخواست می‌شود، توصیه‌های کارشناسان را جدی بگیرند و تغذیه نخیلات و رعایت اصول فنی را مد نظر داشته باشند.

وی با بیان اینکه در صورت تداوم گرما و وزش توفان‌های شدید شن احتمال افزایش خسارت وجود دارد، افزود: خسارت ریالی به کشاورزان شهرستان در حال بررسی است.

گفتنی است سالانه بیش از 50 هزار تن خرما از نخلستان‌های شهرستان ریگان برداشت و روانه بازار می‌شود.

 

انتهای پیام/س

 

خسارت‌ به نخلستان‌های ریگان در پی گرمای شدید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار