رشت؛

تجلیل از صاحبان واحدهای صنعتی و معدنی

در مراسمی از صاحبان واحدهای صنعتی و معدنی گیلان در رشت تجلیل شد

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛ یدالله صادقی، معاون اقتصادی و بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت در این مراسم با اشاره به اینکه بیش از 30 درصد اقتصاد و تولید کشور در حوزه این وزارتخانه قرار دارد، گفت: ایجاد حدود 250 هزار فرصت شغلی در کشور در دولت یازدهم و بهبود فضای کسب و کار از رتبه 152 به رتبه 120 در دنیا روند رو به رشد و نویدبخشی را برای آینده تولید کشور نشان می دهد.

وی چشم انداز سال 1400 را تحقق 450 هزار فرصت شغلی در کشور عنوان کرد و افزود: 250 هزار فرصت شغلی برای حوزه های مختلف خدماتی، تجاری و 200 هزار فرصت شغلی هم در بخش تولیدی صنعت و معدن خواهد بود.

وی اظهار داشت: طبق توافق با بانک مرکزی300 هزار میلیارد ریال برای تکمیل طرح های صنعتی و معدنی بالای 60 درصد پیشرفت در نظر گرفته شده است که سقفی برای آن تعیین نشده و در صورت نیاز قابل افزایش است.

محمدعلی نجفی، استاندار گیلان نیز با اشاره به تشکیل بیش از 600 جلسه کارگروه رفع موانع تولید در استان گفت: این جلسات بیش از 1000 مصوبه داشت که 52 درصد آن اجرایی شده است.

وی با اشاره به اختصاص بیش از 2 هزار و 900 میلیارد ریال برای بازسازی و نوسازی واحدهای صنعتی و معدنی افزود: پارسال 5 هزار و 200 میلیارد ریال تسهیلات به صاحبان 914 واحد تولیدی و صنعتی گیلان پرداخت شد که انتظار می رود این مبلغ امسال به 6 هزار میلیارد ریال برسد.

علی منتظری، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان هم با اشاره به معیار انتخاب واحدهای پر تلاش و پرکار در عرصه تولید، اشتغال و صادرات گفت: از صاحبان 34 واحد تولیدی، صنعتی و معدنی گیلان که برای رونق صنعت و معدن گیلان گام های موثری برداشته اند، تجلیل شد.

وی تصریح کرد: 2 واحد تولیدی و صنعتی گیلان نیز به عنوان واحدهای نمونه کشوری انتخاب و در مراسم روز صنعت و معدن در تهران از صاحبان آن تجلیل شد که یکی از این 2 واحد در بین ده تولید کننده برتر کشور قرار گرفته است.

 

انتهای پیام/ع
 

قدردانی از صاحبان 34 واحد تولیدی، صنعتی و معدنی گیلان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.