گیلان؛

معوقات بانکی بزرگ‌ترین دغدغه‌ فعالان تولیدی و صنعتی درگیلان

معوقات بانکی بزرگ‌ترین دغدغه‌ فعالان تولیدی و صنعتی در استان گیلان است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازگیلان؛

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی گیلان با اشاره به پرداخت تسهیلات حمایتی به واحدهای صنعتی استان گفت: تسهیلات ویژه از 6 بند حمایتی به واحدهای صنعتی مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی و بدهکار به سیستم بانکی پرداخت می‌شود.

طهمورث لاهوتی‌اشکوری افزود: با هماهنگی دولت و بانک مرکزی در 6 بند حمایتی از ظرفیت‌های بخشنامه امکان دریافت تسهیلات با داشتن بدهی معوق با هدف کمک به واحدهای صنعتی مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استفاده می‌شود.

وی اضافه کرد: واحدهای تولیدی که به دلیل عدم وصول مطالبات خود از دستگاه‌های اجرایی دولتی، شرکت‌های دولتی و وابسته به دولت نتوانسته‌اند تعهدات خود را در قبال شبکه بانکی کشور ایفا کنند، مشمول بندهای دیگر این بخشنامه و امکان دریافت تسهیلات با وجود معوقات بانکی می‌شوند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی گیلان گفت: واحدهای تولیدی که فعالیت آنها دارای توجیه اقتصادی بوده و با وجود برخورداری از توان و ظرفیت‌های سودآوری بالا در سال‌های 89 تا 92 و در شرایط خارج از حیطه اختیارات مدیریتی داخلی بنگاه‌ها نتوانسته‌اند تعهدات خود را در قبال شبکه بانکی به انجام رسانند و با مشکلات عدم امکان دریافت تسهیلات سرمایه در گردش مواجه بوده‌اند، از حمایت‌های تسهیلاتی این بخشنامه برخوردار می‌شوند.


انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.