اهواز؛

معضل نبود آب شرب در هندیجان

فرماندار هندیجان از تأمین نشدن آب شرب مورد نیاز برای مردم در این شهرستان خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، کوروش مودت، فرماندار هندیجان گفت آب شرب این شهرستان از خط کوت امیر تأمین می‌شود و از سد آسک هیچگونه برداشتی نداشتیم، به دلیل این‌که شهرهای بالا دست از آن استفاده می‌کنند. : یکی از ضروریات شهرستان هندیجان سردهنه ‌سازی در بالا دست و بستن انهار است.

وی افزود: آب مطلوب نیست و راهکاری برای تأمین آب جز رها سازی آب از سد کوثر وجود ندارد. همچنین دستگاه آب شیرین‌ کن این شهرستان از مدار خارج شده و هیچ‌گونه آب مطلوبی در اختیار ما نمی‌گذارند؛ بنابراین فعلا تنها منبع تأمین آب هندیجان کوت امیر است.

مودت ادامه داد: مردم این شهرستان آب شرب نیاز دارند زیرا آب آن‌ها به خوبی تأمین نمی‌شود. در سال جاری به دلیل کمبود آب هیچ‌گونه برنامه کشت تابستانه به ما ندادند و کشاورزان این شهرستان از این موضوع ناراضی هستند. باغداران و دامپروران نیز از کمبود آب و کیفیت نامناسب آبی رنج می‌برند.

وی درباره کیفیت آب گفت: آب این شهرستان با دریاچه مخلوط شده است که برای محصولات کشاورزی و دام قابل استفاده نیست و باعث آسیب زدن به نخیلات شده است؛ به همین دلیل ضروری است که در اسرع وقت به این موضوع رسیدگی شود.

فرماندار هندیجان عنوان کرد: انتظار داریم که حق‌ آبه هندیجان حفظ شود. در این خصوص باید مسئولان با ما همکاری کنند و توقع اساسی ما از مسئولان سر دهنه‌ سازی در بالا دست در زیدون و حوزه امیدیه در کانال شهید رجایی و نهرها است. زمانی که آب را از نهرها آزاد می‌کنند این آب باید به ما برسد ولی به دلیل استفاده بیش از اندازه در بالادست‌، آب به هندیجان نمی‌رسد و ما حق خود را می‌خواهیم.

مودت با بیان این‌که مسئولان باید با اراده و عزم جدی سردهنه‌ سازی در بالا دست را مورد توجه خود قرار بدهند، خاطرنشان کرد: هندیجان پایین ترین نقطه دسترسی به آب است و آب کمی به این شهرستان می‌رسد. پیشنهاد دیگر ما احداث سد سلولزی و لاستیکی برای رها سازی از بحران است که کارشناسان سازمان آب و برق آن را ارایه کردند و انتظار داریم با این طرح موافقت شود.

وی، با اشاره به رهاسازی حدود 5 میلیون آب از سد کوثر در روز دوشنبه، گفت: از تلاش‌های مسئولان و مردم زیدون که ما را در این رهاسازی یاری کردند تا از بحران جلوگیری شود نهایت تشکر را داریم اما هنوز آب به ما نرسیده و مشکل همچنان وجود دارد.


انتهای پیام/م

تامین آب شرب در هندیجان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.