رئیس مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی؛

همه مسلمانان باید دارای یک وحدت و یک انسجام فکری باشند

رئیس مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت:همه مسلمانان باید دارای یک وحدت و یک انسجام فکری باشند، اگر خواهان ایستادگی در مقابل دشمن هستیم وجود وحدت از ضروریات است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛شعر رضوی به عنوان یکی از شاخه‌های پر مخاطب، امروز بیشتر بر محور عشق و محبت به امام رضا (ع) می‌چرخد و به علت علاقه  و ارادت  وافر ایرانیان به حضرت علی ابن موسی الرضا (ع) در بین مردم جایگاه ویژه‌ای دارد .
 
بنا براین روز گذشته دوازدهمین جشنواره بین المللی شعر رضوی به زبان ترکی آذری در شهر ارومیه برگزار شد.
 
آیت الله محمد علی تسخیری شب گذشته در آیین اختتامیه  دوازدهمین جشنواره بین‌المللی شعر رضوی که در شرکت توزیع نیروی برق ارومیه برگزار شد،با اشاره به موضوع تقریب گفت: ائمه معصوم (ع) به طور دائم به  مساله تقریب تاکید زیادی داشتند.
 
رئیس مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به اینکه  تقریب  ریشه در قرآن و احادیث دارد افزود: گاهی در تشخیص وحدت و تقریب دچار خطا می‌شویم، تقریب در زمینه اندیشه و تفکر اتفاق افتاده و وحدت مربوط به عمل و رفتار است، هیچ گاه نمی‌توانیم دارای تفکر واحدی باشیم و تنها می‌توان این اندیشه‌های متفاوت را به هم نزدیک کرده و بیشتر در موضوع مشترکات فعالیت داشت.
 
آیت الله تسخیری افزود:همه مسلمانان باید دارای یک وحدت و یک انسجام فکری باشند، اگر خواهان ایستادگی در مقابل دشمن هستیم وجود وحدت از ضروریات است.


وی افزود: مساله تقریب به معنای گفت و گوی منطقی و مساله احترام به ایده دیگران از موضوع‌های بسیار مهم بوده و امید داریم که خداوند دل‌های پیروان تمامی مذاهب اسلامی را به همدیگر نزدیک کرده و برای مقابله با دشمنان انسانیت وحدت را به ما عطا کند.

وجود امام رضا (ع) بزرگترین نعمت برای مردم ایران است

 حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه دیگر سخنران این جشنواره گفت: وجود مبارک امام رضا (ع) بزرگترین نعمت الهی برای مردم ایران اسلامی هستند که باید با شکرگزاری به درگاه خداوند به دلیل این نعمت بزرگ، در شناساندن و تبیین زندگی آن امام همام با استفاده از هنرهای مختلف به ویژه شعر کوشا باشیم.
 

شعر و ادبیات بستر انتقال فرهنگ در جامعه هستند

علیرضا رادفر معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی در این مراسم گفت: با توجه به اینکه مقام معظم رهبری از ولنگاری فرهنگی سخن به میان می‌آورند، عشق و علاقه شاعران نسبت به اهل بیت عصمت (ع) می‌تواند بستر و انتقال‌دهنده فرهنگ جمهوری اسلامی به جهان باشد.
 
وی با اشاره به اینکه جوامع مختلف دارای ارزش های معنوی هستند افزود:با ارج نهادن به شاعران باید ارزش های دینی و معنوی کشورمان را در جوامع مختلف ترویج دهیم تا این ارزش ها تبدیل به یک فرهنگ صحیح شوند.

راهیابی بیش از 400 اثر شعری به جشنواره بین المللی شعر رضوی

حجت الاسلام محمدباقر کریمی  مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در حاشیه این مراسم در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛ با اشاره به برگزاری دوازدهمین جشنواره بین المللی شعر رضوی گفت: ۳۷۱ اثر داخلی و۴۴ اثر خارجی به دبیر خانه این جشنواره ارسال شده که امسال شرکت کنندگانی از کشورهای آلمان، ترکیه، عراق و آذربایجان در این جشنواره حضور دارند.

وی افزود: همزمان با برپایی این جشنواره نمایشگاه عکس رضوی در شهرهای خوی و ارومیه دایر و از دانشنامه خادمان امام رضا (ع) در سه جلد هم رونمایی می شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی گفت: همچنین در این جشنواره شاعران استان های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان، قزوین، تهران، قم، مشهد و شیراز از کشورمان در این جشنواره شرکت کرده اند.

وی با اشاره به برگزیدگان دوازدهیمن جشنواره  بین المللی شعر رضوی گفت:در بخش داخلی، بلال کمالی از تبریز، مهناز صابونی از تهران، حسن قلی پور از چایپاره، روزبه صمدی از اردبیل و سجاد صافی حوری از ارومیه حائز رتبه اول تا پنجم شدند.

در بخش بین‌الملل، عاصی نصرت آغا اوغلو از عراق، نهادخضر کاها اوغلو از عراق و صادق بشیری از عراق بعنوان برگزیدگان معرفی شدند.

همچینین از محمد میلانی از ارومیه، امراه اسدی از پلدشت و وحید طلعت  از ارومیه، به پاس تلاش در راستای ترویج فرهنگ رضوی تجلیل به عمل آمد.

 

همچنین خادمان حرم امام رضا(ع) در قالب کاروان زیر سایه خورشید به همراه پرچم متبرکه آستان در این جشنواره حضور داشتند.

انتهای پیام/م

 
جشنواره بین‌المللی شعر ترکی رضوی در ارومیه به‌کار خود پایان داد‌

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.