سنندج؛

استان کردستان حافظ مرزهای ایران است

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کردستان گفت: استان کردستان در دوران دفاع مقدس از خاک میهن با دل و جان پاسداری کرد و امروز حافظ مرزهای ایران اسلامی است.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از سنندج ؛محمد سلیمانی مدیرکل بنیاد شهید استان کردستانصبح امروز در نشستی که با حضور نمایندگان ادارات فرهنگی استان در سالن جلسات بنیاد شهید کردستان برگزار شد، ضمن تبریک دهه کرامت گفت: استان کردستان در دوران دفاع مقدس از وجب به وجب خاک میهن با دل و جان پاسداری کرد و امروز هم با تمام توان حافظ مرزهای ایران اسلامی است.

وی افزود: آزادگان انسان‌هایی بزرگ هستند که با مقاومت در برابر اعتقادات و ارزش‌‌های ایران اسلامی اسارت را تحمل کرده و اجازه ندادند قدرت‌‌های بیگانه آنها را پایمال کنند.

 مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کردستان با اشاره به اینکه 26 مرداد سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی است، گفت: استان کردستان دارای 838 آزاده است که هشت نفر از این تعداد به شهادت رسیدند، 14 نفر براثر عارضه اسارت شهید شده‌اند و 88 نفر نیز دارفانی را وداع گفته‌اند.

 وی بیان کرد:13 نفر از اسرای ما که کوچکترین و کم سن و سال‌ترین اسرای استان بودند را دانش‌آموزان تشکیل می‌دادند که داوطلبانه برای دفاع از این مرز و بوم به پا خواستند.

سلیمانی در پایان افزود: آزادگان پای اعتقادات خود ایستادند و از آرمان‌های نظام دفاع کردند و امروز برای ایران اسلامی عزت و سربلندی را به ارمغان آوردند.

انتهای پیام/ م ح

کردستان دارای 838 آزاده است

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.