پس‌لرزه حادثه شارلوتسویل؛

استعفای مدیرعامل شرکت داروسازی مِرک از «شورای تولید» ترامپ

مدیرعامل یک شرکت داروسازی آمریکایی به سبب واکنش رئیس‌جمهور این کشور به حادثه شارلوتسویل از عضویت «شورای تولید» ترامپ کناره‌گیری کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از ایندیپندنت، کِنت فریزیر، مدیرعامل «مِرک»، شرکت داروسازی معروف آمریکایی، به سبب واکنش بحث‌برانگیز دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور این کشور، به حادثه شارلوتسویل از عضویت «شورای تولید» ترامپ کناره‌گیری کرد.

مدیرعامل مرک در بیانیه‌ای اعلام کرد: سران آمریکا باید با احترام به ارزش‌های بنیادین ما نفرت، تعصبات کورکورانه و نژادبرترپنداری را که در تضاد با جامعه ایده‌آل آمریکا -جامعه‌ای که در آن همه انسان‌ها با هم برابر هستند- محکوم کنند.

ترامپ در پیامی توئیتری به استعفای مدیرعامل مِرک واکنش نشان داد و نوشت: حالا که کِن فریزیر از شورای تولید ریاست‌جمهوری استعفا داده است، زمان بیشتری برای کاهش بهای نجومی دارو در اختیار خواهد داشت.

 

استعفای مدیرعامل شرکت داروسازی مِرک از «شورای تولید» ترامپ / حمله توییتری ترامپ به فریزیر

 تظاهرات نژادپرستان در شهر شارلوتسویل ایالت ویرجینیای آمریکا در 21 مرداد ماه سال جاری (شنبه) پس از اعتراض گروه‌های مخالف نژادپرستی به این اقدام، به خشونت کشیده شد. در پی بالا گرفتن تنش ها و درگیری میان طرفداران برتری نژادی سفیدپوستان و مخالفان آن‌ها، در شهر شارلوتسویل ایالت ویرجینیا وضع فوق العاده اعلام شد. همچنین در همان روز، یک دستگاه خودرو با سرعت زیاد، شماری از معترضان به تجمع نژادپرستان را زیر گرفت. بر اثر این حادثه، یک نفر کشته و 21 نفر نیز زخمی شدند.

انتهای پیام/

واکنش ترامپ به حادثه شارلوتسویل، استعفای یکی از اعضای شورای تولید ریاست‌جمهوری آمریکا را به دنبال داشت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار