آغاز موج شناسایی نژادپرستان در آمریکا

مردم آمریکا با جستجو در رسانه‌های اجتماعی افرادی که حامی فرقه‌های مختلف نژادپرستی هستند را شناسایی کرده و به مقابله با آن‌ها می‌پردازند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوانبه نقل از پایگاه اینترنتی ایندیپندنت؛ روز شنبه درگیری‌های خشونت آمیزی میان فعالان ضدنژادپرستی و گروه‌های راست افراطی در شارلوتسویل رخ داد. در طول این درگیری ها، یک خودرو شماری از تظاهرکنندگان را زیر گرفت. در این حادثه یک نفر کشته و ده‌ها نفر مجروح شدند. راستگرایان افراطی در شارلوتسویل به برداشته شدن مجسمه ژنرال رابرت‌ای لی، فرمانده دوران جنگ داخلی آمریکا اعتراض کرده بودند.

پس از این حادثه، موج جدیدی از شناسایی و معرفی افرادی که حامی برتری نژاد سفیدپوست هستند، آغاز شده است. مردم آمریکا با جستجو در رسانه‌های اجتماعی افرادی که حامی فرقه‌های مختلف نژادپرستی هستند را شناسایی می‌کنند و به مقابله با آن‌ها می‌پردازند.

نمونه اخیر این اقدام در یک رستوران آمریکایی رخ داد. رستوران «تاپ داگ» در کالیفرنیا پس از آنکه متوجه شد یکی از کارمندانش از حامیان ملی گرایان سفیدپوست در حوادث شارلوتسویل است، او را اخراج کرد.

این رستوران در حساب توئیتری خود نوشت: کول وایت (کارمند نژادپرست) از روز شنبه دیگر در رستوران تاپ داگ کار نمی‌کند. او از رستوران اخراج شده است. رستوران تاپ داگ از حامیان نژادپرست حوادث شارلوتسویل حمایت نمی‌کند. ما به آزادی فردی معتقدیم.


انتهای پیام/

 

نژادپرستان در آمریکا شناسایی می‌شوند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار