رئیس اتحادیه صنایع دستی استان قم؛

استقبال خوب گردشگران خارجی از خرید سفال و سرامیک استان قم

زائرین و گردشگران خارجی استقبال خوبی از خرید صنایع دستی در استان دارند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛ علی اصغر قربانی گفت:برای رشد این بخش در استان نیاز به یک مرکز عرضه مستقیم برای تولیدکنندگان صنایع دستی داریم، حضور سفالگران در فروشگاه‌های صنایع دستی و تولید سفال به صورت زنده در این فروشگاه‌ها می‌تواند که در افزایش فروش صنایع دستی موثر باشد.

وی با بیان اینکه بانک‌ها به سختی به تولیدکنندگان صنایع دستی تسهیلات پرداخت می‌کنند ادامه داد: تسهیلات بانکی به تولیدکنندگان صنایع دستی داده می‌شود، اما سود این تسهیلات بانکی بالا است، در حالی که باید تسهیلات بانکی برای تولیدکنندگان صنایع دستی با سود حداکثر چهار درصد باشد.

رئیس اتحادیه تولید کنندگان و فروشندگان صنایع دستی، سفال و سرامیک استان قم افزود: تعاملات خوبی را با سازمان میراث فرهنگی در خصوص ساماندهی واحدهای تولیدی و فروش صنایع دستی در استان داشتیم و زائرین و گردشگران خارجی استقبال خوبی از خرید صنایع دستی در قم دارند.

قربانی مطلق با اشاره به وضعیت هنر ساخت کاشی معرق در استان قم اظهار کرد: هنرمندان قمی در این زمینه در کشور حرف برای گفتن دارند و کاشی سازان معرق استان در ساخت حرم‌های عتبات عالیات در عراق مشارکت داشتند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: هنرمندان بخش‌های مختلف صنایع دستی استان قم از جمله کاشی معرق زیرپوشش بیمه هستند. 

انتهای پیام/ت

استقبال خوب گردشگران خارجی از خرید صنایع دستی قم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار