امیرپوردستان:

جنگ های آینده دانش بنیان هستند

جانشین فرمانده ارتش گفت: جنگ‌های آینده دانش بنیان هستند در این نبرد‌ها افرادی موفق هستند که در زمینه‌های علمی بالایی قرار داشته باشد.

جنگ های آینده دانش بنیان هستندبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی بأشگاه خبرنگاران جوان؛ امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان جانشین فرمانده کل ارتش در مراسم اختتامیه پانزدهمین دوره رزم مقدماتی مشترک دانشجویان دانشگاه های افسری ارتش در مرکز آموزش جواد الائمه (ع) گفت: زمانی که شیپور جنگ نواخته شد و رژیم بعثی عراق با دوازده لشکر و چهل و پنج تیپ مستقل و با حمایت های استکبار مرزهای ما را مورد تعرض خود قرار داده اند نفس قدسی حضرت امام (ره) به نیروهای مسلح و مردم انقلابی و مومن که باید جبهه ها را پر کنید تمام دنیا دیدند که جوانان برومند و انقلابی چگونه در مقابل دشمن ایستادگی کردند و سینه های مردانه خود را در مقابل گلوله های دشمن قرار دادند تا یک وجب از این خاک مقدس جمهوری اسلامی ایران به دست دشمن نیفتد.

امیر پوردستان با بیان این که فرهنگ و ادبیات انقلاب اسلامی از مرزهای ایران گذشت گفت: ترس دشمن این بود که فرهنگ انقلاب اسلامی به دیگر کشورها منتقل شود به همین منظور تمامی توان خود را به کار گرفت تا فرهنگ انقلاب اسلامی در دیگر کشورها نفوذ نکند. اما خواسته خداوند متعال و تدابیر هوشمندانه حضرت امام (ره) و پس از آن هدایت های مقام معظم رهبری( حفظه الله تعالی) در ترویج و اشاعه فرهنگ انقلاب اسلامی در دنیا، دسیسه های دشمنان را خنثی کرد.

جانشین فرمانده کل ارتش در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: شما جا پای شهدای بزرگ گذاشته اید و امروز چشمان شهدا به گام های استوار و رعنای شما است که پرچمدار راه ولایت مداری آن ها در نیروهای مسلح باشید.

امیر سرتیپ پوردستان افزود: شما جوانان شایسته این مرز و بوم در مدت کوتاه که در این اردوگاهی بودید قابلیت و ظرفیت های بسیار بالایی را در زمینه های آموزش های عملی و اردوگاهی نشان دادید ولی در عین خستگی و فشارهای آموزشی از نماز و عبادات و ادعیه و به ویژه نماز شب غافل نبودید. شما باید ظرفیت های خود را ارتقاء دهید چون ماموریت های بسیار عظیمی را در پیش دارید دشمنان امروز نسبت به گذشته از نظر تهدیدات پیشرفته شده و باید برای مقابله با این نوع از دشمن آماده باشید.

وی گفت: جنگ های امروز و آینده جنگ های دانش بنیان هستند در این نبردها سرباز، افسر و فرماندهی موفق است که در زمینه های علمی و آگاهی به دانش روز در سطح بسیار بالایی قرار داشته باشد.

امیر سرتیپ پوردستان همچنین ادامه داد: از روزهای آینده که وارد دانشگاه های افسری ارتش می شوید باید با قدرت و قوت به تحصیل بپردازید و تلاش کنید که شاخصه های نظم، وقت شناسی، ایثار و فداکاری را تمرین و تکرار کنید تا جزء صفات شخصی شما شود.

جانشین فرمانده کل ارتش با بیان این که قوای جسمی برای یک فرمانده خیلی مهم است تاکید کرد: شما باید به تقویت قوای جسمی بیشتر اهمیت دهید. یک نظامی باید علاوه بر دارا بودن آموزش های عملی، ایمان و تعهد باید از نظر جسمی قدرتمند بوده تا در ماموریت های سخت کارها را به شایستگی انجام دهد.

امیر سرتیپ پوردستان نظامی گری را مسئولیت سنگینی دانست و گفت: شما دانشجویان عزیز نظامی گری را شغل ندانید بلکه آن را تکلیف بدانید. فرماندهی معظم کل قوا و مردم ولایت مدار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران این مسئولیت سنگین را بر دوش شما گذاشته اند. شما در مسیری قرار گرفته اید که حضرت علی (ع) می فرمایند: شما آمده اید تا دژ و قلعه باشید. این توفیق خداوند به شما است و شما بندگان خاص خداوند هستید و به خداوند توکل کنید تا در این مسئولیت خطیر موفق و سربلند باشید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار