عوارض مصرف مکمل‌های بدنسازی/ خرید و فروش غیرقانونی در باشگاه‌های ورزشی

دبیر انجمن پیشگیری و درمان چاقی ایران گفت: فروش مکمل‌های بدنسازی در هر جایی به جز داروخانه کاملا غیرقانونی است و مصرف آن نیز تنها برای ورزشکاران حرفه‌ای توصیه می‌شود.

عوارض مصرف مکمل‌های بدنسازی/ خرید و فروش غیرقانونی در باشگاه‌های ورزشیبه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمد هاشمی در ارتباط با مصرف مکمل‌های بدنسازی اظهار داشت: این مکمل‌ها به فراخور وضعیت جسمی ورزشکاران و دستیابی به رکوردهای بهتر مورد استفاده قرار می‌گیرند و مصرف آن به‌طور عام مورد تایید نیست و لزوما هرکسی که ورزش می‌کند، نمی‌تواند از مصرف مکمل‌ها سود ببرد.

دبیر انجمن پیشگیری و درمان چاقی ایران اضافه کرد: ورزشکارانی که به‌طور حرفه‌ای و مداوم در مسابقات رکوردگیری شرکت می‌کنند با مصرف این مکمل‌ها می‌توانند به نتایج بهتری دست یابند و کارایی عضلات آنها بیشتر شود اما مصرف آن به‌صورت عام توصیه نمی‌شود.

وی توصیه کرد: کسانی که به دنبال سلامتی بیشتر هستند از این محصولات استفاده نکنند، مکمل‌ها انواع مختلفی دارند که باید حتما با مشورت کارشناس طب ورزش و تغذیه مصرف شوند اما بعضی دانش محدودی در این زمینه دارند و به‌طور گسترده و وسیع اقدام به تجویز این محصولات می‌کنند.

هاشمی با اظهار تاسف از فروش مکمل‌های بدنسازی در باشگاه‌های ورزشی گفت: مشاهده می‌شود که به طور گسترده در باشگاه‌ها این مکمل‌ها ارائه می‌شود که منشا آنها معلوم نیست و گاهی محتویات داخل آنها با اطلاعات روی محصول مطابقت ندارد و شاید نداشتن متولی ثابت در این حوزه، علت این اقدامات باشد.

وی به طور کلی مصرف مکمل‌های ورزشی را فقط برای ورزشکاران حرفه‌ای مجاز دانست و گفت: میزان مصرف حتما باید توسط کارشناس تحصیلکرده تعیین شود همچنین این محصولات باید از داروخانه‌ها تهیه شوند.

دبیر انجمن پیشگیری و درمان چاقی ایران اضافه کرد: کسانی که با مصرف مکمل‌های ورزشی دنبال عضله‌گیری هستند شاید در کوتاه مدت به هدف خود برسند اما قطعا به مشکلات مختلفی همچون عقیمی، انواع سرطان و ناراحتی‌های کبدی دچار خواهند شد.

منبع: فارس

انتهای پیام/

ابتلا به انواع سرطان و عقیمی هدیه مکمل های ورزشی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار