تئاتر در هفته‌ای که گذشت؛

تغییرات بزرگ در آستانه محرمی‌شدن هنر نمایش/ خداحافظی دوباره با یار قدیمی تئاتر

در هفته پیش، غیر از اجراهای متعدد و نشست‌های خبری، تئاتر چند اتفاق شاخص‌تر هم داشت که مرور یک‌باره آن خالی از لطف نیست.

تغییرات بزرگ در آستانه محرمی‌شدن هنر نمایش/ خداحافظی دوباره با یار قدیمی تئاتربه گزارش خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ یک خداحافظی، یک سلام جدید، یک خاطره بازی با هنرمند فقید تئاتر و جشنواره‌ای با رنگ و بوی تهران قدیم! این ها اخباری هستند که هفته پیش درباره تئاتر کشورمان بر خروجی خبرگزاری‌ها قرار گرفت.

غیر از اجراهای متعدد، نشست های خبری و جنجال های همیشگی آن، تئاتر چند اتفاق شاخص‌تر هم داشت که مرور یک‌باره آن خالی از لطف نیست.

برای مرور این رویدادها با ما همراه باشید:

تئاتر در هفته گذشته، اولین رویداد خود را با نشست هجدهمین جشنواره آیینی و سنتی به دبیری داوود فتحعلی بیگی آغاز کرد. این جشنواره قدیمی و بسیار با ارزش که نشان‌دهنده فرهنگ، تمدن و آداب و رسوم ایران است، از 8 شهریور ماه سال 96 آغاز شده و تا 15 شهریور ماه ادامه دارد. در این جشنواره، نمایش‌های قدیمی و سنتی ایران همانند شبیه خوانی، تعزیه، نقالی و ... در سالن هایی همچون سالن سایه، سالن قشقایی، تالار حافظ، تالار محراب، محوطه تئاترشهر و ... به اجرا گذاشته خواهد شد.

رویداد بسیار مهم و البته تاثیرگذار دیگر، مراسم تودیع و معارفه وزیر جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی عباس صالحی بود. آیین تودیع و معارفه عباس صالحی، عصر روز شنبه 4 شهریور ماه با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور، سید رضا صالحی امیری وزیر سابق ارشاد و عباس صالحی وزیر جدید این نهاد در تالار وحدت برگزار شد.

خاطره بازی هنرمندان و دوستداران داوود رشیدی با یاد این هنرمند فقید در تئاتر شهر، رویداد زیبا و البته دلنشین این هفته بود که گاهی خنده و گاهی هم اشک را به چهره مخاطبان هدیه می کرد. در این مراسم، 4 نشان داوود رشیدی به دو روزنامه نگار و دو هنرمند موفق به نام های عمید نائینی، محسن میرزایی، علیرضا داوودنژاد و محمدحسن معجونی داده شد. در این مراسم، خبر خرید زمین برای ساخت موزه تئاتر هم توسط احمد مسجد جامعی داده شد.

و اما آخرین خبر؛ خداحافظی رئیس شورای ارزشیابی و نظارت اداره کل هنرهای نمایشی، رحمت امینی بود که ابتدا قرار بود خیلی زودتر از این سازمان خداحافظی کند و به کارهای هنری و فعالیت های دانشگاهی خود بپردازد، ولی به درخواست مهدی شفیعی، مدیرکل مرکز هنرهای نمایشی تا پایان انتخابات دولت دوازدهم درخواست خود را علنی نکرد و بعد از انتخابات ریاست جمهوری دولت دوازدهم، او گفت: «حالا که وارد شهریورماه شده‌ایم و دولت دوازدهم هم آغاز به کار کرده است، اوج فعالیت های دانشگاهی نظیر آزمون عملی دانشجویان شرکت کننده و همچنین پایان نامه های دانشجویی را داریم. از این رو در نشستی با آقای مهدی شفیعی مدیرکل هنرهای نمایشی، به صورت شفاهی و غیر رسمی از شورای ارزشیابی و نظارت خداحافظی کردم.»

 

انتهای پیام/

 

رویدادهای تئاتر ایران در در هفته اول شهریور

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار