افزایش مبادلات تجاری با راه اندازی پایانه صادراتی برنج در آمل

بورس برنج پایانه صادراتی تا دو ماه آینده در شهرستان آمل راه اندازی و موجب افزایش مبادلات تجاری می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، مجتبی خسروتاج معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت امروز پنجشنبه نهم شهریور در نشست با اعضای هیات مدیره مرکز بین المللی و پایانه صادراتی برنج ایران در آمل گفت: زیرساخت‌های لازم برای بورس مبادله‌ای برنج در مرکز بین المللی و پایانه صادراتی برنج در این شهرستان فراهم می‌شود.


وی با بیان اینکه برای تبادلات برنج و داد و ستد این محصول استراتژیک کشور، پایه صادراتی این محصول هم با همکاری بخش خصوصی در شهرستان آمل فعال شده است، افزود: با راه اندازی مرکز بین المللی و پایانه صادراتی برنج ایران در این شهرستان دو ماه آینده، موجب ارتباط بیشتر تجار ایرانی و مشتریان دیگر کشور‌ها نیز خواهد شد.


رئیس سازمان توسعه تجارت ایران گفت: پایانه صادراتی برنج آمل با فعال‌تر شدن بورس برنج و خرید و فروش، مبادلات برنج در بازار‌های داخلی و خارج از کشور، امکان فضای رقابتی سالم و شفاف‌تر شدن قیمت‌ها و تنوع و کیفیت محصول در اقتصاد مازندران و شهرستان آمل تحول زیادی ایجاد خواهد کرد.


مدیرعامل مرکزبین المللی تجارت و پایانه صادرات برنج ایران هم در این نشست با اشاره به اینکه ساخت این مرکز در شهرستان آمل تاکنون بیش از ۹۸ درصد پشرفت فیزیکی داشته و فاز نخست آن کمتر از دو ماه آینده به بهره برداری خواهد رسید، گفت: این مجموعه در زمینی به مساحت بیش از ۱۷۰ هزار مترمربع در حال ساخت بوده که ۵۰ هزار مترمربع آن انبار برنج و ۶ هزار متر مربع نیز مربوط به واحد‌های تجاری و خدماتی و سالن معاملات و پنجره واحد برای صادرات است.

همچنین تاکنون با سرمایه گذاری بیش از ۴۳۰ سهامدار مرکز، بیش از ۷۰ میلیارد تومان برای آن هزینه شده است.


اسماعیل یزدان پناه با اشاره به اینکه ۷۰ درصد برنج تولیدی مازندران در فاصله حدود ۵۰ کیلومتری پایانه صادراتی برنج آمل تولید می‌شود، افزود: با بهره برداری از فاز نخست این پایانه سالانه برای حدود ۳۵۰ هزار تن برنج و در فاز ن‌هایی تا ۷۰۰ هزار تن برنج تولیدی مازندران ظرفیت نگهداری، خرید و فروش وصادرات در این مرکز وجود دارد.


مدیرعامل مرکزبین المللی تجارت و پایانه صادرات برنج ایران ساماندهی بازار فروش و عرضه برنج، برند سازی و اطمینان خاطر برای مصرف کننده برای خرید برنج سالم و بدون ناخالصی و نیز جلوگیری از واردات برنج و ظرفیت برای صادرات این محصول را از اهداف مهم ساخت این مرکز در شهرستان آمل برشمرد.


حجت الاسلام سیدجلیل مرتضوی امام جمعه آمل نیز در این نشست با بیان اینکه قیمت پایین برنج برای کشاورزان منطقه باعث بی انگیزه شدن و فروش شالیزار‌ها و تغییرکاربری در بیشتر شهر‌های مازندران شده است، گفت: درسه سال اخیر و با مصوبه دولت مبنی برممنوع شدن واردات برنج در زمان برداشت تا چند ماه پس از آن، باعث برگشتن انگیزه‌ها برای کشاورزان منطقه به تولید برنج شده است.


انتهای پیام/ع


راه اندازی بورس برنج پایانه صادراتی در آمل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.